نماینده ولی فقیه در استان مرکزی:

تولید کیفی باید گفتمان حوزه صنعت شود

تولید کیفی باید گفتمان حوزه صنعت شود

اراک- ایرنا- نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: تولید کیفی باید گفتمان حوزه صنعت شود و تمامی راهبردها در عرصه حمایت و پیشبرد عرصه تولید باید محوریت کیفیت گرا داشته باشد.

آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی روز دوشنبه در جمع مدیر عامل و کارکنان شرکت شهرک های صنعتی استان مرکزی افزود: حمایت از صنعتگران و فعالان شرکت های صنعتی در گرو تولید با کیفیت است، در غیر اینصورت هر گونه حمایت های مالی از این اقشار هدر رفت سرمایه ملی را به دنبال دارد.
وی بیان کرد: راهبران صنایع متوسط و کوچک، باید پس از صدور پروانه های فعالیت و واگذاری زمین و ارائه خدمات پایه، فعالیت صاحبان صنایع را مورد ارزیابی قرار داده و در صورت عملکرد ضعیف، از طریق مراجع قانونی با آن ها برخورد کنند.
وی ادامه داد: شرکت شهرک های صنعتی استان مرکزی در دهه اخیر، بهترین و مرغوبترین اراضی استان را در اختیار صنعتگران قرار داده است و باید به ازای زمین و خدمات ارزشمندی از قبیل آب، برق و گاز، قدم های کیفی در راستای ارتقاء بهره وری و ظرفیت اقتصادی استان از سوی صنعتگران برداشته شود.
امام جمعه اراک اظهار کرد: کارافرینان خوش فکر در عرصه صنعت با حمایت های دولتی به میدان می ایند و در کنار آن به تولید ثروت، حرکت دادن چرخ های تولید و اشتغالزایی می پردازند و در دوران پساتحریم مهمترین تکلیف صنعتگران تولید کیفی و افزایش مزیت رقابتی برای محصولات است.
وی یادآوری کرد: تزریق نابه جا و بدون کارشناسی منابع مالی از طریق تسهیلات کم بهره چاره ساز رکود صنعت نیست بلکه باید کیفیت در تولید سرلوحه امور قرار گیرد.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با بیان اینکه برنامه ریزی و نظارت باید اولویت امور شرکت شهرک های صنعتی استان مرکزی قرار گیرد، بیان کرد: رویه های ناصحیح در حمایت و راهبری صنایع متوسط و کوچک در سال های قبل باید درس عبرتی باشد و هیچ فرصتی برای توانمندسازی واقعی صنعت برای رقابت های تولیدی نباید نادیده گرفته شود.
وی در خصوص برجام و شرایط پساتحریم نیز گفت: مردم ایران اسلامی بهبود شرایط اقتصادی کشور و معیشتی خود را در گرو نتیجه مذاکرات هسته ای می دانند و این مسئولان و مدیران صنایع هستند که باید با رفتار و عملکرد خود نشان دهند که برجام و پساتحریم تنها یک فرصت است و آنچه از مشکلات گره گشایی می کند همت عالی و تلاش برای کیفیت در تولید است.
مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان مرکزی نیز در این نشست گفت: هم اکنون دو هزار و 392 واحد صنعتی متوسط و کوچک در چهار هزار هکتار فضای شهرکهای صنعتی این استان مستقر هستند.
مصطفی آمره بیان کرد: یک هزار و 170 واحد از این صنایع در حال فعالیت هستند، 170 واحد به طور کامل تعطیل شده و بقیه نیز از با 20 تا 50 درصد ظرفیت فعالیت دارند.
وی کمبود آب را بزرگترین مشکل شهرک های صنعتی عنوان کرد و گفت: 592 لیتر در ثانیه آب برای شرکت های صنعتی تامین شده در صورتی که آب مورد نیاز این شرکت ها 992 لیتر در ثانیه است.
مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان مرکزی بیان کرد: این شرکت در تامین زیرساخت های شهرک ها صنعتی رتبه هفتم کشور را دارا است .
استان مرکزی با استقرار بیش از سه هزار واحد صنعتی به عنوان قطب چهارم صنعت کشور شناخته شده است. ک/2
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا