با وجود روند نزولی بهای اونس جهانی؛

دلار، قیمت آتی سکه را بالا کشید

دلار، قیمت آتی سکه را بالا کشید

اگر چه بهای طلای جهانی این روزها روند نزولی در پیش گرفته است، اما در بازار داخل روند رشد دلار موجب مقاومت سکه در برابر ریزش های بهای اونس شده است.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، دیروز همزمان با رشد دلار در بازار داخلی، قیمت سکه در معاملات آتی با افزایش روبه رو شد. در حقیقت می توان گفت با معکوس شدن روند دلار داخلی و اونس جهانی طی روز یکشنبه، قیمت سکه در قراردادهای آتی، بخشی از افت روزهای گذشته را جبران کرد.

به این ترتیب روز گذشته در پی افزایش اندک بهای ارز، قیمت هر قطعه سکه در معاملات آتی بورس کالا افزایش یافت، به طوری که سکه برای تحویل دی ماه با افزایش ۰/۱۴ درصدی به ۹۱۲ هزار تومان رسید. سکه تحویل اسفند با قیمت ۹۱۵ هزار تومان به فروش رسید که رشد۰/۱۶ درصدی را به ثبت رساند. سکه تحویل اردیبهشت نیز با قیمت ۹۱۹ هزار تومان معامله شد و افزایش ۰/۱۴ درصدی را تجربه کرد. در آخر نیز سکه تیر ماه با نرخ ۹۲۷ هزار تومان و رشد۰/۱۷ درصدی به فروش رسید.

از طرفی حجم معاملاتی آتی سکه طی معاملات روز یکشنبه با یک هزار و ۸۶۸ قرارداد به ارزش ۱۷۲ هزار میلیارد رو به رو شد.

در بازار نقدی نیز سکه بهار آزادی طی روز گذشته از ۹۰۵ هزار تومان به ۹۰۴ هزار تومان رسید. همچنین نیم‌سکه نیز با قیمت ۴۵۵ هزار تومان، ربع سکه با قیمت ۲۴۵ و سکه یک گرمی با نرخ ۱۶۵ هزار تومان مورد معامله قرار گرفتند.

به گفته کارشناسان،  عامل مهمی که این روزها می تواند بر تقاضای سکه موثر باشد، نوسانات پی در پی اونس و متغیرهای کلیدی برای پیش بینی قیمت ها است.

همچنین گفتنی است، در صورت تداوم روند کاهشی اونس، احتمال کاهش بیشتر بهای سکه و ریزش آن به کانال قیمتی ۸۰۰ هزار تومان وجود دارد که سکه این مرز قیمتی را از اواخر مردادماه تجربه نکرده بود.

 

 

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا