بررسی تحلیل‌گران از گزارش ماهانه کار در امریکا نشان داد

افزایش نرخ بهره امریکا در دسامبر

افزایش نرخ بهره امریکا در دسامبر

فیلیپ اینمان/گزارشگر اقتصادی گاردین

بالاخره به نظر می‌رسد ایالات متحده امریکا بعد از حدود یک دهه، ماه آینده نرخ بهره را افزایش بدهد چرا که گزارش ماهانه کار نتایجی بهتر از انتظار نشان می‌داد و نرخ بیکاری را 5 درصد کمتر نشان می‌داد.

بر اساس آمار و ارقام رسمی که روز جمعه منتشر شد میزان استخدامی در تمامی بخش‌ها 271 هزار مورد در ماه اکتبر افزایش داشت. این در حالی است که ماه گذشته این میزان حدود 142 هزار مورد بود. این یعنی میزان آن در عرض یک ماه بالغ بر 185 هزار مورد افزایش یافته‌است.

فدرال رزرو امریکا در ماه سپتامبر اعلام کرده بود که اگر اقتصاد ایالات متحده امریکا همچنان روند بهبود را طی کند و وضعیت گزارش ماهانه کار خوب باشد در ماه سپتامبر نرخ بهره 0.25 درصد افزایش خواهد یافت. جنت یلن رئیس فدرال رزرو امریکا چندی پیش این سخنان خود را تکرار کرده بود و بر آن تأکید کرده بود.

تحلیل‌گران بر این باورند که اکنون احتمال افزایش نرخ بهره بسیار بالاست. اصلی‌ترین دلیل این تحلیل‌گران، آماری است که دپارتمان کار ایالات متحده امریکا از وضعیت کار و سلامت دستمزدها منتشر کرده‌است.

دلار 1 درصد افزایش داشته و به بالاترین میزان خود در هفت ماه گذشته رسیده‌است. این مسئله نیز می‌تواند احتمال اقدام فدرال در ماه آینده را تشدید کند.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا