معرفی صادرکنندگان نمونه/ مازندران دروازه صادراتی است

معرفی صادرکنندگان نمونه/ مازندران دروازه صادراتی است

ساری - صادرکنندگان نمونه استان مازندران در مراسمی با حضور استاندار معرفی و تقدیر شدند.

آیین تقدیر از صادرکنندگان نمونه مازندران پیش از ظهر یکشنبه در سالن اجتماعات اتاق بازرگانی مازندران برگزار و از صادرکنندگان نمونه تقدیر شد.

استاندار مازندران در این مراسم با تأکید بر اینکه تولیدات باید صادرات محور باشد، تصریح کرد: همه محصولات مازندران می‌تواند با نگاه صادراتی تولید و صادر شود و دولت نقش سیاستگذاری و حمایتی در صادرات دارد و بخش خصوصی باید به‌طورجدی وارد شود و باید بخش خصوصی در عرصه اقتصاد حضوری تأثیرگذار داشته باشد.

ربیع فلاح جلودار افزود: اگرچه تحریم‌ها مقداری موانع در مسیر صادرات ایجاد کرد ولی برنامه مدون و مستمری برای صادرات طراحی و اجرانشده و دولت تدبیر و امید زمینه آرامش و امید را در جامعه فراهم کرده است.

وی با تأکید بر اینکه، صادرات یکی از جلوه‌های تحقق اقتصاد مقاومتی است گفت: مازندران ظرفیت‌های بالایی در حوزه صادرات دارد و متأسفانه تحریم‌ها هم‌روی صادرات تأثیر گذاشته است.

ربیع فلاح از مازندران به‌عنوان دروازه صادرات و واردات کشورهای همسایه نام برد و گفت: این مسیر ترانزیتی را باید فعال کنیم در دو سال گذشته اقدامات خوبی آغازشده است و از فضای همکاری و تجاری برای توسعه صادرات باید استفاده کرد.

وی تصریح کرد: باید در حوزه صادرات تلاش بیشتری صورت گیرد و انتظار داریم فعالان اقتصادی برای توسعه صادرات برنامه‌ریزی جدی کنند زیرا از ظرفیت بنادر استان به‌خوبی استفاده نمی‌شود.

استاندار مازندران بابیان اینکه اسکله‌های زیادی در بندر امیرآباد آماده بهره‌برداری شده است عنوان کرد: بانک‌ها در ارائه تسهیلات همکاری خواهند کرد.

استاندار مازندران انتخاب کاله را به‌عنوان یکی از ۵۰ برند بین اللملی تبریک گفت و خواستار برند سازی تولیدات شد و با اشاره به انتخاب سه شرکت مازندرانی به‌عنوان سه شرکت برتر صادرکننده کشور، ساماندهی تولید برای توسعه صادرات را ضروری دانست و گفت: باید مشکلات خودمان را با بهره‌گیری از ظرفیت‌های ملی و منطقه‌ای حل کنیم و خودمان را برای شرایط پساتحریم، تولید و صادرات رقابتی آماده کنیم.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا