11برنامه رایگان گوشی‌های اندرویدی

11برنامه رایگان گوشی‌های اندرویدی

یکی از مشکلات همیشگی کاربران تلفن همراه، دانلود‌کردن و نصب برنامه‌هایی است که مطابق نیازهای شخصی‌شان باشد.

به گزارش اقتصاد انلاین به نقل از شهروند ، هرچند درحال حاضر تعداد بی‌شماری برنامه موبایل در بازار ابزارک‌های موبایلی (اپلیکیشن) وجود دارد، اما همه آنها با نیازهای افراد همخوانی ندارد یا کارایی‌شان مناسب نیست و فقط فضایی از حافظه موبایل را اشغال می‌کنند.یکی از منابع معتبر دانلود برنامه‌هایی که مطابق با نیازهای فرد باشد، «گوگل پلی» است. این بازار جالب علاوه‌بر تنوع، اطلاعات کافی از برنامه را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. از سوی دیگر با توجه به این‌که اکنون بیش از 1/5‌میلیون برنامه فقط در گوگل‌پلی موجود است، یافتن برنامه‌ای ایده‌آل و منطبق بر نیازهای شخصی یک چالش به حساب می‌آید. به همین دلیل مجله «پی‌سی» فهرستی از بهترین و کاربردی‌ترین برنامه‌های اندروید را کنار هم قرار داده است. این برنامه‌ها مربوط به موضوعات مختلف امور مالی، ذخیره‌سازی، ویرایش عکس و امنیت دیجیتال است. نکته جالب درباره تمام این برنامه‌ها، رایگان بودن‌شان است.
ویدیوسازی واین (Vine)
این برنامه که برای ویرایش ویدیو به کار می‌رود، نخست برای سیستم iOS و برای آیفون ارایه شد، اما نسخه اندروید آن نیز روانه بازار شد که چندان تفاوتی با سیستم iOS ندارد و قابلیت‌های مشابهی دارد. به وسیله این ابزار کاربران می‌توانند ویدیوهایی ٦ دقیقه‌ای بسازند و آن را به اشتراک بگذارند. این برنامه در ژانویه ٢٠١٥ میلادی Vine Kids را افتتاح کرد که مخصوص کودکان است. علاوه بر آن‌که این برنامه ویدیوهایی مناسب کودکان ارایه می‌کند که شامل ویژگی و قابلیت‌های فعال و هوشمند است و به کاربران اجازه می‌دهد خلاقیت‌هایی را روی ویدیوها انجام دهند. البته این بخش فقط برای iOS فعال شده است.
تنظیم وزن با کالری شمار
 (Calorie Counter)

برنامه‌های متعددی برای کنترل یا کاهش وزن به وجود آمده‌اند که هر کدام قابلیت‌های خاصی دارند. اما برنامه Calorie Counter بسیار ساده است و کار با آن برای تمام کاربران در سنین مختلف مشکل نخواهد بود. روش کارکرد آن نیز بسیار ساده است.  Calorie Counter کالری‌های دریافتی فرد را محاسبه می‏کند. طراحی هوشمند و مخزن متنوع دستور غذاهای آن توجه بیشتر کاربران را به خود جلب می‌کند. این برنامه یک روش ورزشی خیلی دقیق به کاربر ارایه نمی‌کند، اما به‌طورحتم فرد را از عادات غذایی خود بیش از پیش آگاه می‌کند.
پزشک همراه با وب مد
WebMD در حقیقت یک برنامه تشخیص پزشکی است. به عبارت دیگر فرد با وارد کردن علایمی از بیماری که در بدن خود مشاهده می‌کند، سرنخ‌هایی درباره آن می‌یابد. این برنامه همچنین شامل فهرست‌های مختلفی از متخصصان بخش خدمات درمانی و داروسازان را در اختیار کاربر قرار می‌دهد.
تنظیم عکس با ادوب فوتوشاپ اکسپرس٢,٠
هرچند این برنامه در اصل برای کامپیوترهای دسک‌تاپ طراحی شده است، اما فوتوشاپ برنامه‌ای با ابزارهای قدرتمند است و می‌توان با نصب آن در موبایل، کارهای خارق‌العاده‌ای انجام داد. این برنامه فیلترهای مختلفی دارد و البته در موبایل شاید برخی قابلیت‌های آن کارآمد نباشد، اما با این حال طرفداران زیادی دارد و می‌تواند تغییرات ریز و دقیقی را در تصاویر ایجاد کند. این برنامه خیلی راحت و آسان با خدمات و برنامه‌های اشتراک‌گذاری تلفن‌همراه، همخوان می‌شود.
جست‌وجوی گوگل(Google Goggles)
 می‌توان با استفاده از دوربین تلفن‌همراه از هر موضوعی عکاسی کرد، از یک نقاشی در موزه گرفته تا یک پلاکارد که به زبان خارجی نوشته شده است. Google Goggles به جای شما تحقیق را آغاز می‌کند تا اطلاعات بیشتر و دقیق‌تری درباره تصویری که ثبت کرده‌اید را در اختیارتان قرار دهد. این برنامه همچنین یک بارکدخوان QR دارد. هرچند برنامه جایگزین تحقیق و جست‌وجوی واقعی نیست، اما حداقل، عملکرد آن سریع است.
لذت موسیقی در Spotify
این برنامه یک مخزن بزرگ و ایده‌آل از موسیقی ملل مختلف است. این برنامه سوئدی مخصوص ارایه و پخش موسیقی و ویدیو است و شرکت‌های بزرگ موسیقی مانند BBC، Sony، EMI، Warner music Group با آن همکاری می‌کنند. در این برنامه می‌توان با جست‌وجوی نام خواننده، ژانر موسیقی یا شرکت تهیه‌کننده آن به آهنگ مورد نظر دسترسی یافت. این برنامه رایگان است و کاربر می‌تواند موسیقی دلخواهش را به‌طور آنلاین گوش کند. اما با پرداخت حق عضویت می‌توان تبلیغات را از آن حذف کرد و از کیفیت بهتر صدا بهره برد. علاوه‌بر آن امکان دانلود موسیقی نیز فراهم می‌شود. در این برنامه تا ژانویه ٢٠١٥ میلادی ٦٠‌میلیون کاربر ثبت‌شده داشت که ١٥‌میلیون از آنها حق عضویت پرداخت می‌کردند.
 نقشه گوگل (Google Maps)
این برنامه سال‌هاست که کاربرانش را به مسیر دلخواه‌شان راهنمایی می‌کند. با چند کلیک ساده این برنامه به کاربر نشان می‌دهد از چه مسیری حرکت کند تا سریع‌تر به مقصد خود برسد و حتی در برخی مناطق، مسیرهای دوچرخه‌سواری و پیاده‌روی را نشان می‌دهد. آخرین آپدیت‌های این برنامه شامل نقشه‌های آفلاین و راهنماهایی هستند که به کاربر اطلاع می‌دهند در کدام جهت و حتی کدام لاین اتوبان رانندگی کنند. از آن‌جا که این برنامه هم زیرمجموعه گوگل است، خیلی ساده و راحت می‌توان هر مسیری را در آن جست‌وجو کرد.
ترجمه گوگل (Google Translate)
شاید بزرگترین ترس فردی که به کشور خارجی سفر می‌کند، ناتوانی در برقراری ارتباط با افراد دیگر باشد. اما برنامه ترجمه گوگل این ترس را تا حدودی برطرف و سعی می‌کند خیلی سریع جمله‌های مورد نظر کاربر را به زبان‌های مختلف ترجمه کند.
همچنین این برنامه می‌تواند به جای کاربر سخن بگوید و متنی که از طریق عکاسی (با دوربین موبایل) یا دست‌نوشته به آن ارایه می‌شود را به صورت صوتی ترجمه کند، البته برای این کار به اینترنت فوق پرسرعت نیاز است!
شبکه اجتماعی پینترست (Pinterest)
این برنامه چیزی شبیه یک شبکه اجتماعی برای اشیا و فعالیت‌های دلخواه است. این‌جا مکانی است که کاربر می‌تواند برحسب علایق خود عکس‌هایی را به اشتراک بگذارد. بیشتر کاربران در حوزه‌های دکوراسیون، مد، کاردستی‌های خانگی، فروش لوازم کامپیوتر، نقد و بررسی فیلم‌های باکس آفیس، آشپزی و... در این شبکه فعالیت می‌کنند. این برنامه خیلی سریع و آسان با مرورگر موبایل همخوان می‌شود.
ویکی‌پدیا آفلاین
این برنامه یک ویژگی بسیار جالب دارد و کاربر می‌تواند به‌طور آفلاین از آن استفاده کند. فقط با دوبار
ضربه زدن به صفحه نمایش موبایل، هر صفحه‌ای از ویکی‌پدیا به‌طور کامل ذخیره می‌شود تا کاربر موقع نیاز از آن استفاده کند. علاوه‌بر آن این برنامه به کاربر دسترسی به ٢٠‌میلیون مقاله به
٢٨٠ زبان را می‌دهد.
ذخیره‌سازی با دراپ باکس (Dropbox)
ایده اصلی این برنامه شخصی‌سازی خدمت ابر حسابرسی برای کاربران است.
در فضاهای ابری که به کاربر ارایه می‌شود، می‌توان هر نوع اطلاعاتی را ذخیره کرد. این برنامه به طرز نامحسوسی از تمام تصاویر و فایل‌های موجود در کامپیوتر، یک فایل ذخیره تهیه می‌کند و آن را در فضای ابر ذخیره می‌کند.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا