رئیس سازمان صنعت و معدن مازندران:

وضعیت موجود صادرات در مازندران بهبود می یابد

وضعیت موجود صادرات در مازندران بهبود می یابد

ساری - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران بابیان اینکه میزان صادرات غیر نفتی محصولات رو به افزایش است، گفت: برای توسعه صادرات بدنبال بهبود وضعیت موجود هستیم.

محمد پور عمران بعدازظهر یکشنبه در مراسم تجلیل از صادرکنندگان نمونه مازندران با اشاره به اینکه دو تکلیف برای بهبود افزایش صادرات در دنیا وجود دارد که در جهت توسعه زیرساخت‌ها و حمایت‌های مالی برای صادرکنندگان است، اظهار داشت: برای پرواز مستقیم مازندران با کشورهای CIS  هستیم تا با این خطوط پرواز صادرات کالا را توسعه دهیم.

وی با اشاره به اینکه برای توسعه صادرات و سرای تجاری تلاش‌های بسیاری در حال انجام است، افزود: در بحث نوآوری بخش خصوصی باید به نوع بسته‌بندی، کیفیت کالا، قیمت تمام‌شده، اصول مشتری مداری و خدمات باید به آن توجه شود.

محمد پور عمران، کشور عراق نخستین کشور تجاری مازندران عنوان و تصریح کرد: این کشور به سمت تجارت  و فعالیت‌های به‌روز دنیا رفته و می‌توانیم به‌صورت مشترک سرمایه‌گذاری داشته باشیم که این امر برای حفظ تجارت و پرداخت نکردن تعرفه‌هاست.

وی همچنین از رابطه تجاری استان با افغانستان، ترکیه، روسیه، ارمنستان، ترکمنستان و قزاقستان خبر داد و گفت: برای توسعه صادرات و تجارت لغو تعرفه‌ها، خط منظم کشتی کانتینر دار با هزینه محدود سرمایه‌گذاری و دیگر اقدامات است که می‌تواند در توسعه صادرات کمک کند.

همچنین رئیس شعب بانک ملی مازندران بابیان اینکه توسعه اقتصادی آرمان همه مردم دنیاست، گفت: باید به توسعه اقتصادی در امر تولید، فروش و صادرات  دقیق پرداخته شود.

هیبت اله ویسی بیان کرد: تسهیلات بانکی 1.5 برابر نسبت سال گذشته افزایش‌یافته است که 30 درصد برای طرح‌های اجرایی و مابقی برای طرح‌های نیمه‌تمام است.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا