به دلیل خودداری از قبول حکم اداره کار؛

«فولاد سازان فرآیند» پلمب شد

«فولاد سازان فرآیند» پلمب شد

گروه صنایع معدنی >فولاد - خودداری کارفرمای فولاد سازان فرآیند از اجرای احکام بازگشت به کار ۸۰ کارگر اخراجی باعث شد تا شورای تامین شهرستان ملارد این واحد صنعتی را پلمپ کند.

به گزارش ماین نیوز، یکی از کارگران این واحد صنعتی با اعلام این خبر گفت: از ۱۶ روز مهر ماه سال جاری فعالیت فولاد سازان فرآیند با حکم شورای تامین شهرستان ملارد متوقف شده است و در حال حاضر ۴۰ کارگر باقیمانده این واحد صنعتی بیکار شده‌اند.

وی ادامه داد: کارگرانی که باتازگی با بسته شدن درهای کارخانه فولاد فرآیند بیکار شده‌اند از جمله کسانی هستند که بعد از اخراج دائمی بصورت قراردادی در این واحد صنعتی مشغول فعالیت شده‌اند.

این کارگر ادامه داد: در روز ۲۵ فروردین ماه سال ۹۳ کارفرما تمامی ۸۰ کارگر رسمی این واحد صنعتی را بدون هیچ توجیهی اخراج و بلافاصله به جای آنها کارگر قراردادی استخدام کرد و به آرای بازگشت به کار اداره کار اعتنایی نکرد.

وی گفت: کارگران دائمی اخراجی هیچ مشکلی از بابت حضور و اشتغال همکاران جدید خود ندارد اما واقعیت این است که خودداری کارفرما از قبول احکام بازگشت به کار کارگران رسمی باعث شد تا شورای تامین دستور پلمپ فولاد فرآیند را صادر کند.

وی افزود: در حال حاضر کارگران قدیمی از بابت بلاتکلیفی همکاران جدید خود ناراحت هستند خصوصا آنکه مطلع شده‌اند که کارفرما دست کم بابت دو ماه دستمزد به آنها بدهکار است اما طبق تصمیم شورای تامین شهرستان ملارد تا زمانی که کارفرما نتواند رضایت کارگران اخراجی را جلب کند کارخانه همچنان تعطیل خواهد ماند.

این کارگر اخراج شده فولاد فرآیند گفت: وضعیت پیش آمده در حالی است که در طول ۱۸ ماه گذشته کارگران اخراجی حتی نتوانستند به دلیل معوقات بیمه ای کارفرما به تامین ا جتماعی از مقرری بیمه بیکاری استفاده کنند.

به گفته این کارگر ،سال جاری کارگران تجمعات متعددی را مقابل نهاد های دولتی در شهرستان ملارد وتهران مقابل ساختمان وزارت کار انجام دادند که در نتیجه آن شورای تامین ماه گذشته در محل فرمانداری شهرستان ملارد جلسه ای تشکیل داد، که حاضرین در آن با پلمب کارخانه فولاد سازان فرآیند موافقت کردند.

وی بابیان اینکه شورای تامین شهرستان ملارد همچنین کارفرما را مکلف کرده است تا همه مطالبات معوقه کارگران را پرداخت کند، گفت: کارگران بابت مزد معوقه خود حکم توقیف اموال کارخانه را دریافت کرده‌اند ولی به دلیل اعتراض کارفرما امکان اجرای حکم دادگاه وجود ندارد و در عین حال شنیده می‌شود که ماشین آلات کارخانه در رهن بانک ملی است.

وی در خاتمه تاکید کرد: مسئولان شهرستان ملارد تمام تلاش خود رابرای وصول مطالبات کارگران بکار گرفته‌اند با این حال کارگران اخراجی تصمیم دارند اگر کارفرما بخواهدبه موضوع مطالبات کارگران بی اعتنا باشد به مراجع قضایی در تهران شکایت کنند.
بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا