مدیرکل استاندارد خراسان شمالی:

۳۱ استاندارد ملی تاکنون اجباری اعلام شده است

۳۱ استاندارد ملی تاکنون اجباری اعلام شده است

بجنورد - مدیرکل استاندارد خراسان شمالی گفت: تاکنون ۳۱ استاندارد ملی اجباری اعلام شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل استاندارد خراسان شمالی، فهیمه مهمان نواز افزود: این استانداردها که در راستای تعیین معیار مصرف انرژی در فرآیندهای تولید در صنایع انرژی‌بر تعیین شده مشمول صنایعی همچون سیمان، آهک، آلومینیوم، آجر ماشینی و فشاری، صنایع قند و شکر، تولیدآهن و فولاد، اوراق فشرده چوبی، ریخته‌گری موتور، صنایع ریخته‌گری چدن و فولاد، خمیر و کاغذ، لبنیات، گچ، پتروشیمی اعم از (اوره، آمونیاک، متانول، آروماتیک) روغن، و سرامیک، صنایع تایر و تیوپ، مواد پلاستیکی به شکل اولیه و لاستیک مصنوعی و روغن نباتی می شود.

وی اظهار کرد: همچنین طبق مفاد فصل دوم ماده ۱۲۱ قانون برنامه سوم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی، دولت به منظور اعمال صرفه‌جویی، منطقی‌کردن مصرف انرژی و حفاظت از محیط زیست، نسبت به تهیه و تدوین استانداردها و مشخصات فنی مرتبط با مصرف انرژی در تجهیزات، فرایندها و سیستم‌های مصرف‌کننده انرژی، اقدام کرده است.

مهمان نواز تصریح کرد: براین اساس کلیه مصرف‌کنندگان و واردکنندگان این تجهیزات ملزم به رعایت مشخصات و استانداردهای تعیین شده هستند.

وی گفت: سازمان ملی استاندارد مجری استانداردهای برچسب انرژی و معیار مصرف انرژی بوده و اجرای این طرح در راستای اجرای قانون هدفمندی یارانه ها است که موجب کاهش قیمت‌تمام‌شده محصولات تولیدی و کاهش اتلاف انرژی می‌شود.

مدیرکل استاندارد خراسان شمالی همچنین از صدور پروانه استاندارد معیار مصرف انرژی برای شرکت تولیدی قند شیروان، قوچان، بجنورد در سال های ارزیابی ۹۰، ۹۱ و ۹۲ در خراسان شمالی خبرداد.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا