کاهش 106 دلاری قیمت طلا از ابتدای 2015

کاهش 106 دلاری قیمت طلا از ابتدای 2015

قیمت طلا از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون 106 دلار کاهش یافته و در پایان معاملات هفته گذشته به 1076 دلار در هر اونس رسید.

به نقل از رویترز، تقویت ارزش دلار و اظهارات یکی از مسئولان فدرال رزرو که گفته بانک مرکزی آمریکا باید «به زودی» خود را برای افزایش نرخ بهره آماده کند، موجب شد تا قیمت طلا پس از 2 جلسه افزایش و فاصله گرفتن از پایین ترین رقم حدود 6 سال اخیر، روز جمعه کاهش یابد.
ویلیام دادلی، رئیس تاثیرگذار فدرال رزرو شعبه نیویورک گفت: «ما امیدواریم که نسبتا به زودی اطمینان معقولی پیدا کنیم که نرخ تورم به هدف گذاری 2 درصدی ما خواهد رسید.»
بر اساس این گزارش، دیروز قیمت هر اونس طلا با نیم درصد کاهش به 1076 دلار و 40 سنت رسید. قیمت طلای آمریکا برای تحویل در ماه دسامبر نیز در پایان معاملات دیروز یک دلار و 60 سنت کاهش یافت و به 1076 دلار و 30 سنت رسید. فلز زرد دیروز در مسیر ثبت کاهش قیمت هفتگی قرار داشت، در حالی که قیمت ها در روز پنجشنبه 1.1 درصد افزایش یافته بود.
الی تسفایه، استراتژیست بازار طلا در موسسه آر جی او فیوچرز شیکاگو گفت، اظهارات دادلی و تقویت ارزش دلار، عامل تضعیف قیمت طلا بود.
تسفایه افزود: «من فشار کاهشی زیادی نمی بینم، اما فشار افزایشی ای هم مشاهده نمی کنم... بازار هیچ جهت قطعی ای پیدا نکرده است.»
در اوایل معاملات دیروز، تقویت این گمانه زنی که فدرال رزرو برای افزایش نرخ بهره عجله نخواهد کرد، موجب افزایش قیمت طلا شد.
از زمان انتشار گزارشی قوی از بازار کار آمریکا در اوایل ماه جاری میلادی این احتمال قوت گرفته که فدرال رزرو آمریکا نرخ بهره را در ماه آینده افزایش خواهد داد.
افزایش نرخ بهره موجب آسیب دیدن بازار طلا می شود، زیرا هزینه فرصت سرمایه گذاری در بازار طلا و همچنین ارزش دلار آمریکا را بالا می برد.
قیمت طلا در ماه جاری 5 درصد و در سال 2015، 9 درصد برابر با 106 دلار کاهش قیمت را شاهد بوده است.
انتهای پیام// 115

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا