تسنیم گزارش می‌دهد

همکاری ایران و آذربایجان برای ساخت 2 سد و نیروگاه به ایستگاه مجلس رسید

همکاری ایران و آذربایجان برای ساخت 2 سد و نیروگاه به ایستگاه مجلس رسید

موافقتنامه ایران و آذربایجان به منظور ساخت و بهره برداری از سد و نیروگاههای برقآبی مارازاد و اردوبار، موضوع بررسی جلسات فردای سه کمیسیون انرژی، عمران و امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نهم است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان اخیرا برای احداث دو سد و دو نیروگاه برقآبی بر روی رودخانه ارس توافق کرده اند. این توافق که در راستای توافقات قبلی پیرو بهره برداری مشترک دو کشور از منابع آبی این رود مرزی است؛ در جلسه هیئت دولت از سوی وزیر نیرو مطرح شد و به تصویب رسید.

این مصوبه دولت در قالب لایحه ای به مجلس شورای اسلامی ارائه شده تا مجلس بر روی مفاد آن بررسی های لازم را انجام دهد. از اینرو مقرر شده تا فردا در سه جلسه مجزا در سه کمیسیون تخصصی مجلس شورای اسلامی این مسئله مورد بررسی قرار گیرد.

این موضوع ساعت 14 فردا در جلسه کمیسیون انرژی، ساعت 14:45 در جلسه کمیسیون عمران و ساعت 16:15 در جلسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نهم بررسی می شود. در جلسات این کمیسیون ها، یک نماینده از معاونت آب و آبفای وزارت نیرو که به احتمال زیاد «سید محمدرضا رضازاده» مدیرعامل شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران خواهد بود و «همایون حائری» رییس مرکز پشتیبانی صنایع آب و برق و توسعه صادرات وزارت نیرو حضور خواهند داشت.

موافقتنامه ایران و آذربایجان به منظور ساخت و بهره برداری از سد و نیروگاههای برقآبی مارازاد و اردوبار است.

انتهای پیام/

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا