برای کسری بودجه چاره اندیشی شود

برای کسری بودجه چاره اندیشی شود

مرتضی ایمانی راد تحلیل گر اقتصاد بین الملل می گوید:سقوط بیشتر قیمت نفت و کاهش جدى طلا در بازارهاى جهانى بسیار محتمل است . اگر این اتفاق بیفتد دلار امریکا مجددا به دوران با شکوه سال ٢٠١٤ بر مى گردد و با خود قیمت کالاها را پایین مى آورد.

مرتضی ایمانی راد تحلیل گر اقتصاد بین الملل پیش بینی کرده است که موج جدیدى از رکود در راه است .

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از خبرآنلاین، این اقتصاددان در یادداشتی در کانال تلگرام موسسه بامداد نوشت:
قبلا هم چندین بار به این موضوع اشاره کرده ام که قیمت کالاها در بازار جهانى از قیمت ها در بازارهاى چهارگانه مالى استخراج مى شود و تغییر در عرضه و تقاضا در بازارهاى واقعى جهانى انعکاس و تبلور تغییر قیمت ها در بازارهاى مالى است .

روز چهارشنبه با اعلام اینکه فدرال رزرو به احتمال زیاد نرخ بهره را در دسامبر سال جارى بالا مى برد موجى از افزایش و نوسان شدید در قیمت دلار در بازار فارکس و کاهش قیمت کالاها شروع شد به طورى که نفت WTI بعد از مدتى طولانى مجددا خط روانى چهل دلار را شکست و به ٣٩/٨٨ دلار کاهش یافت . ضمنا هفتاد و هفت درصد از تحلیل گران در یک همه پرسى معتقدند که نرخ بهره در امریکا در یک ماه آینده افزایش مى یابد و در صورتیکه این مساله تحقق بپذیرد ، ما شاهد شکستن مرز ١٠٠ براى شاخص دلار در بازارهاى جهانى خواهیم بود.

در این صورت سقوط بیشتر قیمت نفت و کاهش جدى طلا در بازارهاى جهانى بسیار محتمل است . اگر این اتفاق بیفتد دلار امریکا مجددا به دوران با شکوه سال ٢٠١٤ بر مى گردد و با خود قیمت کالاها را پایین مى آورد.

با پایین آمدن قیمت نفت امریکا ، نفت اوپک و برنت نیز کاهش قیمت پیدا می کنند و مانع دیگرى بر سر راه خروج کشور از رکود اقتصادى ایجاد خواهد شد و ممکن است رکود را عمیق تر و فراگیر تر کند. فکر می کنم دولت و جامعه تخصصى به جاى لذت بردن از گفتگو راجع به مواهب "پساتحریم " ، چاره اى براى جبران کاهش درآمدهاى ارزى و کسر بودجه همراه با آن بیندیشند.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا