بورس کالا با نام ذوب آهن اصفهان عجین شده است

بورس کالا با نام ذوب آهن اصفهان عجین شده است

دنیای معدن - دکتر سلطانی نژاد مدیرعامل بورس کالای کشور و هیات همراه با حضور در ذوب آهن اصفهان ، با مهندس صادقی مدیرعامل شرکت دیدار و گفتگو کردند .

مهندس صادقی در این دیدار گفت : به بورس کالا علاقه خاصی دارم چرا که برای شکل گیری آن که با بورس فلزات آغاز شد ، سختی های بسیاری متحمل شدم .

وی افزود : حمایت از بورس کالا اهمیت دارد و از طرفی باید از ظرفیت ها و امکانات آن به ویژه در تامین منابع مالی و جذب سرمایه بهره گرفت .

مدیرعامل ذوب آهن اصفهان یکی از نیازهای صنایع فولادی کشور را خرده فروشی محصولات به منظور ارتباط و تعامل نزدیک تر با مشتری عنوان نمود و افزود : توسعه فعالیت های بورس کالا به خارج از کشور می تواند بازار ایران را به بازارهای بین المللی متصل سازد که این امر نیز در شرایط کنونی برای صنایع کشور بسیار مهم و موثر است .

مهندس صادقی گفت : جهت کاهش قیمت تمام شده محصولات ذوب آهن ، پروژه هایی تعریف خواهد شد که سرمایه چندانی نمی خواهد اما بازدهی خوبی خواهند داشت و این امر برای سرمایه گذاران جذاب است که در این راستا نیز می توان از امکانات بورس کالا به خوبی بهره گرفت .

مدیرعامل بورس کالای کشورنیز در این دیدار ضمن تاکید بر این موضوع که همگان بورس کالا را با نام ذوب آهن اصفهان می شناسند ، گفت : مهندس صادقی را درواقع می توان موسس بورس کالا دانست و هم اکنون نیز ذوب آهن حضوری مهم و تاثیرگذار در آن دارد . در این راستا مهندس یزدی زاده زحمات بسیاری در هیات مدیره بورس کالا و راهبری کمیته های مختلف آن متحمل می شود .

وی افزود : بورس کالا ، باعث شکل گیری بازاری می شود که در آن کشف قیمت از طریق مکانیزم عرضه و تقاضا صورت می گیرد . ضمن اینکه از ساختاری نظام مند برخوردار است چرا که ناظری بی طرف دارد که نفعی در عرضه و تقاضا ندارد . بورس کالا با گذشت چندین سال از فعالیت آن ، علاوه بر خدمات درعرصه عرضه و تقاضا، مدیریت ریسک و قرارداد فروش در مباحثی همچون تامین مالی، پوشش ریسک قیمت ، بازاریابی بین المللی و اوراق بهادارسازی نیز می تواند به صنایع از جمله واحدهای فولادی کمک کند .

وی یکی از کارکردهای اصلی بورس کالا را هدایت واسطه گرها به بازارهای مالی دانست و گفت :واسطه گر مخرب اقتصاد نیست بلکه می توان از پول او در بازارهای مالی استفاده کرد . واسطه گر نباید وارد بازار واقعی شود و این در سطح جهانی نیز پذیرفته شده است . در این راستا بازارهای مالی ایجاد می شود تا بتوان با استفاده از پول واسطه گر ها برای تامین مالی و تشکیل بازار ثانویه بهره برد که به رونق اقتصادی کمک می کند .

دکتر سلطانی نژاد در بخشی از سخنان خود ، جذب تسهیلات برای تامین مالی پروژه ها و تشکیل صندوق های کالایی را از جمله امکانات بورس کالا برای کمک به صنایع کشور دانست .

مهندس یزدی زاده معاون برنامه ریزی و توسعه شرکت نیز ،شکل گیری بورس کالا را حاصل زحمات مهندس صادقی دانست و گفت : دکتر سلطانی نژاد باعث توسعه ارتباطات و برون گرایی بورس کالا شده و وی به دنبال توسعه ابزارهای مالی این بورس است .

بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا