نائب‌ رئیس کمیسیون اصل 90 در گفت‌وگو با تسنیم:

قرارداد کارگران خط‌های تولید باید دائمی شود

قرارداد کارگران خط‌های تولید باید دائمی شود

نائب‌رئیس کمیسیون اصل 90 گفت: قرارداد کارگران خط تولید باید دائمی باشد چراکه این افراد به طور دائم و مستمر در خط تولید فعالیت می‌کنند.

داوود محمدی در حاشیه مراسم اجتماع کارگران و بازنشستگان به مناسبت گرامیداشت سالروز تصویب قانون کار، در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قزوین، اظهار داشت: ما در کمیسیون اصل 90 مدافع قشر ضعیف و زحمتکش کارگران بوده و هستیم.

وی با اشاره به اینکه قراردادهای وضع شده برای کارگران خط تولید باید به صورت دائمی و مستمر باشد، عنوان کرد: ما به طور جدی به دنبال انعقاد  قراردادهای دائمی برای کارگران توسط کارفرمایان هستیم.

نائب‌ رئیس کمیسیون اصل 90 با اشاره به اینکه کار و تلاشی که کارگران خط تولید انجام داده به صورت مستمر بوده و شاکله اصلی رشد و توسعه صنعت هر کشور در گرو کارگران خط تولید محقق می‌شود، بیان کرد: همان طور که کار این افراد مستمر بوده باید قرارداد و حق‌الزحمه آنها نیز مستمر و به موقع  تنظیم و پرداخت شود.

محمدی عنوان کرد: کارگران خط تولید پروژه‌ای و قراردادی کار نمی‌کنند که به صورت فصلی و مدت‌دار در شرکت‌ها مشغول باشند که باید به وضع انعقاد قرارداد کارگران توسط کارفرمایان به جد توجه و رسیدگی کرد.

وی با بیان اینکه قانون کار ایران که در سال 1369 به دستور امام خمینی(ره) وضع شد قانونی برای حمایت از قشر کارگر و ضعیف بوده است، اظهار کرد: با نظارت و کنترل بیشتر بر نحوه اجرای این قوانین می‌توان حمایت درست و به‌جایی از این قشر کرد.

نائب‌رئیس کمیسیون اصل 90 در رابطه با تحت پوشش قرار گرفتن کارگران ساختمانی و حمایت از این دسته از کارگران، گفت: در حال حاضر دو میلیون کارگر ساختمانی تحت پوشش تأمین اجتماعی بدون داشتن شرایط سنی خاصی قرار دارند.

محمدی افزود: اگر برخی از افراد حق بیمه دوران غرامت ناشی از حوادث کارگران ساختمانی را پرداخت نکند تخلف انجام داده و حق انجام این کار را ندارد.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از مردم از وجود فقر ناراضی نبوده و از برخی از تبعیض‌ها ابراز نارضایتی می‌کنند، تأکید کرد: ما در مجلس به دنبال یکسان‌سازی  شرایط دریافت حقوق و مزایای کارگران و سایر اقشار هستیم.

انتهای پیام/

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا