رییس سازمان جنگل‌ها:

وضعیت جنگل‌های زاگرس ناشی از تخریب پوشش گیاهی است

وضعیت جنگل‌های زاگرس ناشی از تخریب پوشش گیاهی است

معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: آنچه در سال‌های 1388 تا 1392 برای جنگل‌های زاگرس و همچنین دریاچه ارومیه اتفاق افتاد، از عوارض تغییرات اقلیمی ناشی از تخریب پوشش گیاهی جنگل ها و مراتع بوده است.

به گزارش خبرنگار ایسنا، خداکرم جلالی - رییس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری - در سومین نشست فصلی سازمان‌های مردم‌نهاد، منابع طبیعی و محیط زیست، در دامغان با بیان این که بی توجهی به پوشش گیاهی جنگل ها و مراتع موجب بروز چالش های عمده در جهان از جمله تغییر اقلیم، بر هم خوردن تعادل در اکوسیستم های طبیعی و بحران آلودگی آب و هوا شده است، اظهار کرد: در سالیان گذشته کره زمین 0.8 درجه افزایش دما داشته است و با توجه به اینکه ایران روی کمربند خشکی قرار گرفته، این مقدار به 1.1 درجه رسیده است.

وی با بیان اینکه به ازای هر دو درجه افزایش دما، 273 میلیارد مترمکعب آب تبخیر خواهد شد و 20 درصد کاهش جذب سفره‌های زیرزمینی را خواهیم داشت، گفت: باید به طبیعتی که خداوند در اختیارمان گذاشته، برگردیم و از این امانت به خوبی استفاده کنیم. این پیامدها حاصل تغییراتی است که بشر در وضعیت طبیعت ایجاد کرده است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: باید بتوانیم ساز و کار مناسبی را برای بهره‌گیری کافی از منابعی که در اختیار داریم، داشته باشیم تا علاوه بر حفظ آن‌ها به شکل بهینه از آن‌ها نیز استفاده کنیم.

جلالی با اشاره به استراتژی‌های سازمان جنگل‌ها گفت: در این سازمان استراتژی‌هایی را تبیین کرده‌ایم که بتوانیم به ساختار مورد نظرمان برسیم. در این میان کارگروه مشترکی بین ما و سازمان حفاظت محیط زیست تشکیل شده که موضوعات مربوط دو مجموعه را بررسی کنیم که یکی از نتایج آن نشست‌های ارزشمندی است که به شکل مشترک با NGOها برگزار می‌شود.

انتهای پیام

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا