رییس سازمان جنگل‌ها و مراتع:

وضعیت جنگل‌های زاگرس و دریاچه ارومیه، ناشی از تغییرات اقلیمی کره زمین بوده است

وضعیت جنگل‌های زاگرس و دریاچه ارومیه، ناشی از تغییرات اقلیمی کره زمین بوده است

معاون وزیر جهاد کشاورزی و رییس سازمان آبخیزداری، جنگل‌ها و مراتع گفت: آنچه در سال‌های 88 تا 92 برای جنگل‌های زاگرس و همچنین دریاچه ارومیه اتفاق افتاد، از عوارض تغییرات اقلیمی سال‌های اخیر کره زمین بوده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، "محمد جلالی" در سومین نشست فصلی سازمان‌های مردم‌نهاد، منابع طبیعی و محیط زیست، در دامغان درباره محیط زیست گفت: در سالیان گذشته کره زمین 0.8 درجه افزایش دما داشته است و با توجه به اینکه ایران بر روی کمربند خشکی قرار گرفته، این مقدار به 1.1 درجه رسیده است.

وی با بیان اینکه به ازای هر درجه افزایش دما، 273 میلیارد مترمکعب آب تبخیر خواهد شد و 20 درصد کاهش جذب سفره‌های زیرزمینی را خواهیم داشت، گفت: ما باید به طبیعتی که خداوند در اختیارمان گذاشته، برگردیم و از این امانت به خوبی استفاده کنیم. این پیامدها حاصل تغییراتی است که بشر در وضعیت طبیعت ایجاد کرده است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: ما باید بتوانیم ساز و کار مناسبی را برای بهره‌گیری کافی از منابعی که در اختیار داریم، داشته باشیم تا علاوه بر حفظ آن‌ها به شکل بهینه از آن‌ها نیز استفاده کنیم.

جلالی با اشاره به استراتژی‌های سازمان آبخیزداری، گفت: ما در این سازمان استراتژی‌هایی را تبیین کرده‌ایم که بتوانیم به ساختار موردنظرمان برسیم. در این میان کارگروه مشترکی بین ما و سازمان حفاظت از محیط زیست و خانم "ابتکار" تشکیل شده که موضوعات مربوط دو مجموعه را بررسی می‌کند که یکی از نتایج آن نشست‌های ارزشمندی است که به شکل مشترک با NGOها برگزار می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به 20 محور اساسی در بحث حفاظت از محیط زیست و منابع طبیعی، دوباره بر اهمیت نقش مشارکت مردمی در بخش حفظ منابع زیست محیطی تاکید کرد.

انتهای پیام

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا