شاخص کل 142 پله پایین آمد

شاخص کل 142 پله پایین آمد

سرمایه‌گذاران در این روز، بیش از 356 میلیون برگه و حق تقدم در بازار دست‌به‌دست کردند که ارزش این مبادلات بیش از 709 میلیارد ریال بود و در 28 هزار نوبت معاملاتی انجام شد.



 

بازار سرمایه در آخرین روز معاملاتی هفته با کاهش 142 واحدی روبه‌رو شد.
در معاملات روز جاری، شاخص کل با افت مواجه شد و به عدد ۶2 هزار و 871 رسید. سرمایه‌گذاران در این روز، بیش از 356 میلیون برگه و حق تقدم در بازار دست‌به‌دست کردند که ارزش این مبادلات بیش از 709 میلیارد ریال بود و در 28 هزار نوبت معاملاتی انجام شد.
در روز جاری شرکت ارتباطات سیار ایران، سرمایه گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین، بانک ملت، سرمایه‌گذاری غدیر، بانک پاسارگاد و مخابرات ایران دارای بیشترین تاثیر منفی بر شاخص کل بودند. همچنین گسترش نفت و گاز پارسیان نیز دارای بیشترین تاثیر مثبت بر مهم‌ترین متغیر بورسی بود.
همچنین در آخرین روز معاملاتی هفته صنایع شیمیایی فارس، صنعتی آما، معادن منگنز ایران،‌ پلی‌اکریل، ایران یاساتایرورابر، کابل البرز و پلاسکوکار بیشترین افزایش قیمت را تجربه کردند. بیشترین کاهش قیمت نیز در این روز متعلق به بیمه پارسیان، ملی و سرب روی ایران، چرخشگر، فرآورده‌های غذایی و قند پیرانشهر،‌ذغال‌سنگ نگین طبس، قند اصفهان و قند هکمتان بود و این نمادها در انتهای جدول معاملات قرار گرفتند.
همچنین در این روز سرمایه‌گذاران طولانی‌ترین صف‌های خرید را برای مشارکت شهرداری سبزوار، کارخانجات قند قزوین، کمک فنرایندامین، پلی اکریل، شیشه و گاز، صنایع شیمیایی سینا و لابراتوار داروسازی دکتر عبیدی تشکیل دادند. در مقابل نمادهای بانک کارآفرین، سیمان اصفهان، خوراک دام پارس، داروسازی روزدارو، گلوکوزان، ایران مرینوس و بانک صادرات ایران با سنگین‌ترین صف‌های فروش به کار خود پایان دادند.
گفتنی است در روز جاری بانک تجارت با 45میلیون سهم به ارزش 40میلیارد ریال در صدر بیشترین حجم و ارزش معاملات قرار گرفت و پس از آن بانک صادرات ایران با معاملاتی به حجم 23میلیون سهم و حق تقدم فولاد مبارکه اصفهان با معاملاتی به حجم 22 میلیون سهم در جایگاه‌های دوم و سوم قرار گرفتند. همچنین اجاره فولاد کاوه کیش ومعامله بلوکی پتروشیمی مبین با معاملاتی به ارزش 35 میلیارد ریال در جایگاه‌‌های دوم و سوم بیشترین ارزش معاملات قرار گرفتند.

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا