نگاهی به معاملات امروز پس از اعمال قیمت های جدید؛

جوش شیرین لیدر بازار شیمیایی ها

جوش شیرین لیدر بازار شیمیایی ها

نگاهی به معاملات مواد شیمیایی پس از اعلام قیمت های جدید نشان می دهد که عمده محصولات با روندی متعادل دادوستد شدند و تنها چند محصول در رقابت خریداران مورد معامله قرار گرفتند.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، امروز عرضه جوش شیرین پتروشیمی شیراز بیش از هفته گذشته مورد توجه مصرف کنندگان قرار گرفت و به این ترتیب رقابت بیشتری برای خرید این کالا به ثبت رسید. عرضه ۵۰۰ تنی جوش شیرین پتروشیمی شیراز در این روز ۱۹۲۰ تن تقاضا داشت، قیمت پایه این کالا یک هزار و ۱۹۵ تومان و مصرف کنندگان برای خرید این کالا میانگین قیمت یک هزار و ۵۵۶ تومان را ثبت کردند.

علی جوانمردی، کارشناس بازار شیمیایی در این باره گفت: امروز خریداران رقابت بیشتری نسبت به هفته گذشته برای خرید جوش شیرین انجام دادند.

در همین حال مونواتیلن گلایکلول و دی اتانول آمین پتروشیمی شازند نیز مورد توجه خریداران بود، به طوری که عرضه عرضه ۱۷۶ تنی دی اتانول آمین ۱۲۸۷ تن تقاضا داشت، قیمت پایه این کالا ۳ هزار و ۱۵۵ تومان بود و معامله گران میانگین قیمت ۳ هزار و ۴۷۱ تومان را برای خرید آن ثبت کردند.

همچنین مونواتیلن گلایکول پتروشیمی شازند نیز که به میزان ۳۳۰ تن عرضه شده بود ۱۳ هزارتن تقاضا داشت، قیمت پایه آن یک هزار و ۸۹۶ تومان بود و میانگین قیمت خرید آن ۲ هزار و ۸۵ تومان رقم خورد.

با این حال امروز اسیداستیک فن آوران و استایرن مونومر پارس تقاضایی معادل عرضه داشتند و بازار آرامی را پشت سر گذاشتند، اورتوزایلین برزویه و کربنات سدیم سنگین شیراز هم وارد سیستم مچینگ شدند.

علاوه بر این اسیدنیتریک و کربنات سدیم سبک شیراز، دی اتیلن گلایکول مارون هم با عدم استقبال معامله گران روبه رو شده و بخشی از عرضه آنها وارد سیستم مچینگ شد.

به گفته جوانمردی، در کل بازار محصولات شیمیایی امروز روند مناسبی داشت و محصولاتی چون جوش شیرین، مونواتیلن گلایکلول و دی اتانول آمین در صدر محصولات مورد توجه بازار قرار داشتند.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا