در آستانه بیستمین سالگرد تاسیس فیاس؛

دومین روز کاری نشست سالانه فیاس(FEAS) در اصفهان برگزار شد

دومین روز کاری نشست سالانه فیاس(FEAS) در اصفهان برگزار شد

اعضای این نشست را بورس تهران، فرابورس ایران، بورس کالا، شرکت سپرده گذاری مرکزی، کانون کارگزاران، بورس های اردن، سوریه، بلغارستان، قزاقستان، رومانی، ارمنستان، عمان، مصر، سارایوو نهاد مالی بازار سرمایه ترکیه تشکیل می دادند.

 

بیست و یکمین نشست سالانه فدراسیون بورس های اروپایی و آسیایی (FEAS) امروز چهار شنبه 27 آبان 94، به میزبانی بورس تهران در شهر اصفهان به کار خود پایان داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه ( سنا) و به نقل از  بورس تهران،  مجمع عمومی سالیانه فیاس صبح امروز 27 آبان 94 با حضور اعضا تشکیل شد و ریاست این جلسه بر عهده آقای دکتر عمران مدیرعامل بورس مصر بود. اعضای این نشست را بورس تهران، فرابورس ایران، بورس کالا، شرکت سپرده گذاری مرکزی، کانون کارگزاران، بورس های اردن، سوریه، بلغارستان، قزاقستان، رومانی، ارمنستان، عمان، مصر، سارایوو نهاد مالی بازار سرمایه ترکیه تشکیل می دادند.

براساس این گزارش در ابتدای جلسه دکتر حسن قالیباف اصل بیستمین سالگرد تاسیس فیاس را به همه اعضا تبریک گفت و متذکر شد این سومین بار است که ایران مجمع عمومی فیاس را میزبانی می کند.

در ادامه این نشست آقای بالتاجی دبیر کل فیاس به صورت خلاصه فعالیت های مالی انجام شده در سال 2015 از جمله، انتشارات و فعالیت های کارگروه های مقررات و نظارت، پروژه (SME) را برای اعضای فیاس تشریح کرد و فرابورس ایران و قزاقستان آمادگی خود را برای مشارکت در این پروژه اعلام کردند.

همچنین گزارش حسابرس فیاس از وضعیت مالی فدراسیون به مجمع ارائه شد.

در ادامه جلسه مجمع عمومی، رییس فیاس پیشنهاد طرح و برنامه برای سرمایه گذاری پایدار و موضوعات محیطی و حاکمیت شرکتی را مطرح کرد که WFE نیز این طرح را برای اعضایش مقرر نموده است.

دکتر قالیباف اصل از بورس تهران هم پیشنهاد کرد اعضا براساس معیارهای پایداری رتبه بندی شوند و دکتر عمران ریاست فیاس ضمن استقبال از پیشنهاد بورس تهران گفت ابتدا باید اطلاعات و تجارب موجود اعضا بررسی شود و بعد براساس آن تصمیم گیری و برنامه ریزی صورت پذیرد.

شایان ذکر است در جلسه امروز فیاس آقای خالد امیریوسفی رییس گروه سرمایه گذاری اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان اصفهان، در زمینه ارتقا و مزایای سرمایه گذاری در ایران و تسهیلات موجود در این رابطه همچون 25 درصد معافیت مالیات ثابت، 100 درصد معافیت مالیاتی برای 10 سال در مناطق در حال توسعه، 100 درصد معافیت مالیاتی برای 20 سال در مناطق آزاد اقتصادی و نحوه سرمایه گذاری خارجی در بازار سرمایه ایران توضیحاتی را ارائه کرد.

 
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا