یک هزار تن ریل UIC۶۰ در ذوب آهن اصفهان تولید شد

یک هزار تن ریل UIC۶۰ در ذوب آهن اصفهان تولید شد

گروه صنایع معدنی >فولاد - ذوب آهن اصفهان موفق به تولید یک هزار تن ریل با مشخه فنی UIC60 بر اساس استانداردهای جهانی شد.

به گزارش ماین نیوز، مدیر مهندسی نورد این شرکت ، کاربرد اصلی ریل UIC60 را در خطوط پرسرعت راه آهن عنوان کرد وافزود: کارگاه نورد 650 ذوب آهن قادر به تولید سالانه 400 هزار تن ریل است.

محمد امین یوسف زاده افزود: هم اکنون یکهزار تن ریل UIC60 با کیفیت در این شرکت تولید شده و آمادگی لازم برای تولید انبوه این محصول نیز وجود دارد.

وی گفت : ذوب آهن اصفهان پس از تولید ریل U33 و تحویل آن به راه آهن جمهوری اسلامی، موفق به تولید ریل UIC60 بر اساس استانداردهای جهانی شد.

مدیر مهندسی نورد ذوب آهن اصفهان تاکید کرد: تولید این محصول راهبردی در حمل و نقل ریلی در شرایط کنونی تحریم ها ارزشمند است و این شرکت قادر به تامین تمام نیازهای راه آهن جمهوری اسلامی بدون نیاز به واردات است.

یوسف زاده اظهار داشت : برای تولید ریل UIC60، به طور کامل از توان کارشناسان و متخصصان داخلی استفاده شده است.
 نخستین محموله ریل ملی تولید شده در شرکت ذوب آهن اصفهان به مناسبت عید فطر سالجاری به راه آهن جمهوری اسلامی تحویل داده شد.

قرارداد راه اندازی خط تولید ریل ملی تیر سال 1393 با حضور وزیران تعاون، کار و رفاه اجتماعی، صنعت، معدن و تجارت و راه و شهرسازی در ذوب آهن اصفهان امضا شد.

همچنین واحد تولید ریل ملی با مشخصه فنی(UIC60) بعنوان بزرگترین واحد تولید ریل آهن در خاورمیانه 13 آبان سال 1395 با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری به بهره برداری رسید.

برای اجرای طرح تولید ریل ملی در ذوب آهن اصفهان 28.2 میلیون یورو اعتبار ارزی و 573 میلیارد ریال اعتبار ریالی هزینه شده است.

این واحد تولیدی با ظرفیت اسمی 400 هزار تُن ریل طبق استانداردهای اروپایی احداث و به بهره برداری رسیده است.
شرکت ذوب آهن با ظرفیت تولید 2.8 میلیون تن انواع مقاطع فولادی ساختمانی و صنعتی در 45 کیلومتری جنوب غربی اصفهان قرار دارد.
بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا