رئیس کمیسیون صنعت اتاق بازرگانی تهران در گفت‌وگو با تسنیم:

مسئولان پاسخ دهند، چرا با این وام‌ها باز هم تولید در بحران است؟

مسئولان پاسخ دهند، چرا با این وام‌ها باز هم تولید در بحران است؟

رئیس کمیسیون صنعت و معدن اتاق بازرگانی تهران با بیان "موافق اعطای تسهیلات خرید به تولیدات صنایع نیستم" گفت: خودروسازان از فروشی که با کمک تسهیلات دولتی داشته‌اند، چقدر می‌توانند زیرساخت‌ها و کیفیت خود را اصلاح کنند؟

مهدی پورقاضی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم درباره خبر بسته خروج از رکود و اعطای وام دولتی برای خرید کالا، اظهار کرد: موافق تسهیلاتی که دولت به این شکل بخواهد برای تحریک تقاضا برای کالاهای مصرفی بادوام و مسکن پرداخت کند، نیستم.

وی افزود: این امر عملکردی موقت است و دردی از صنایع ما دوا نخواهد کرد، همچنین با بسط آن به دیگر بخشهای صنعتی نیز موافق نیستم.

رئیس کمیسیون صنعت و معدن اتاق بازرگانی تهران با اشاره به اینکه مسائل زیرساختی صنایع با این روش حل نمی‌شود، ادامه داد: باید مشاهده شود که خودرو سازان از فروشی که با کمک  تسهیلات دولتی داشته‌اند چقدر می‌توانند زیرساخت‌ها و کیفیت خود را اصلاح کنند.

وی همچنین درباره برنامه‌های راهبردی وزارت صنعت خاطرنشان کرد: وزارت صنعت در برنامه‌های خود، برنامه و راهبردی برای کوچک سازی خود در نظر نگرفته است.

پورقاضی گفت: اکنون زمان آن رسیده است که مسئولان دولتی به این پرسش پاسخ دهند: چرا به‌رغم انواع برنامه‌های حمایتی، همچنان صنعت کشور دچار ضعف و بحران است؟

انتهای پیام/*

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا