رئیس هیات مدیره فورتسکیو

شاهد خرابکاری و خودزنی در بازار سنگ آهن هستیم

شاهد خرابکاری و خودزنی در بازار سنگ آهن هستیم

گروه فلزات فورتسکیو معدنکاران بزرگ دنیا را به خرابکاری و وندالیسم در بازار جهانی سنگ آهن از طریق اضافه تولید بیش از حد متهم کرد. این در حالی است که گروه ریوتینتو در واکنش به این اتهامات، تحلیل ارائه شده از سوی فورتسکیو را اغراق آمیز و غیر واقعی توصیف کرد.

 

اندرو فارست رئیس هیات مدیره فورتسکیو بعد از ارائه گزارش سالانه این شرکت که حاکی از کاهش شدید سودآوری بود، گفت: متاسفانه در حال حاضر شاهد وندالیسم و خرابکاری در بازار جهانی سنگ آهن و خودزنی صنعت سنگ آهن هستیم که توسط معدنکاران در حال انجام است. وی در اظهارات خود نامی از شرکت خاصی نبرد.

 

قیمت سنگ آهن ماه گذشته به پایین ترین سطح خود طی دستکم شش سال اخیر رسید و این در حالی است که سه غول سنگ آهن جهان یعنی ریوتینتو، بی اچ پی بیلیتون و واله عرضه سنگ آهن ارزان خود را افزایش دادند. این کار با هدف کاهش قیمت ها و تاثیر منفی آن بر عملکرد مالی این سه شرکت انجام شد.

 

فارست گفت: شرکت فورتسکیو حجم فعلی تولید خود را ثابت نگه خواهد داشت و البته آماده است در صورتی که تقاضا افزایش یابد تولید خود را نیز بیشتر کند.

 

در همین حال روز دوشنبه ریوتینتو در واکنشی سریع به اظهارات رئیس شرکت فورتسکیو اظهارات وی را نادرست عنوان کرد در حالی که بی اچ پی بیلیتون واکنشی به این اظهارات نشان نداد.

 

Iron Billionaire Attacks ‘Market Vandalism’ as Rio Hits Back


استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان

بازگشت به شاخه اخبار معادن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران