افزایش سهم استرالیا و برزیل از واردات سنگ آهن چین

  افزایش سهم استرالیا و برزیل از واردات سنگ آهن چین

در بازار جهانی سنگ آهن، دو کشور بزرگ صادر کننده – استرالیا و برزیل- در حال افزایش صادرات خود به بزرگترین کشور مصرف کننده و افزایش سهم خود از این بازار هستند.

 

اطلاعات گمرک چین نشان میدهد محموله های صادراتی استرالیا به چین، در 7 ماه نخست سال 13 درصد افزایش یافته و به حجم 347.4 میلیون تن متریک رسیده در حالیکه صادرات برزیل با 6.5 درصد افزایش به رقم 100.7 میلیون تن رسیده است. این در حالیست که مجموع واردات سنگ آهن چین تغییر کمی داشته و روی حجم 539 میلیون تن ایستاده است.

 
این اطلاعات حاکی از آن است که تولید کنندگان برزیل و استرالیا درصدد آن هستند که علیرغم کاهش تولید فولاد در چین و افت رشد اقتصادی، سهم خود را از بازار این کشور افزایش دهند. بی اچ پی بیلیتون (BHP Billiton Ltd)، ریوتینتو (Rio Tinto Group) و ویل اس آ (Vale SA) همچنان در حال افزایش تولیدات کم هزینه خود هستند تا حجم بیشتر صادرات بتواند افت قیمتها را برایشان جبران کند. قیمت سنگ آهن ماه گذشته به دلیل کاهش تقاضا، به کمترین حد خود در 6 سال گذشته رسید.

 
آنوراگ سوین (Anurag Soin)، تحلیل گر گروه بانکی استرالیا و نیوزیلند (Australia & New Zealand Banking Group)، پیش از آنکه این آمار منتشر شود، پیش بینی کرده بود که "استرالیا احتمالا برای سال 2016، باز هم تلاش خواهد کرد که حجم صادرات خود را به چین افزایش دهد". ریوتینتو، بی اچ پی و روی هیل هولدینگز (Roy Hill Holdings Pty)، همچنان در حال کامل کردن برنامه های توسعه تولید خود هستند و اکثر این تولیدات، جایگزین محموله های پرهزینه تر میشوند که در چین، اروپا و شمال امریکا تولید میشوند.

 

در ماه جولای، صادرات سنگ آهن استرالیا به چین با 12 درصد افزایش نسبت به سال قبل، به 56.2 میلیون تن و صادرات برزیل به چین نیز پس از 17.5 درصد افزایش به 16.6 میلیون تن بالغ شد. مجموع واردات چین در ماه گذشته 86.1 میلیون تن بود که علیرغم کاهش تولید فولاد در این کشور، بیشترین حجم ماهانه را در سال 2015 رقم زد.

 
رن بینیان (Ren Binyan)، مدیرعامل ریوتینتوی چین، گفت: تقاضا در چین با وجود آنکه رشد اقتصادی کاهش یافته است، هنوز چشمگیر است. این شرکت تصمیم دارد امسال به جای 200 میلیون تن (رقم سال گذشته)، به میزان 240 میلیون تن سنگ آهن به چین بفروشد.

 
سنگ آهن با عیار 62% در مقصد کنیگداو روز جمعه پس از 0.5 درصد افزایش قیمت، به ارزش 56.10 دلار بر تن رسید. کف قیمت این ماده پیش نیاز صنعت فولاد، 8 جولای رقم خورد که بهای آن را به 44.59 دلار رساند که از ماه می سال 2009 بی سابقه بود.


استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان

بازگشت به شاخه اخبار معادن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران