قراضه وارداتی در ترکیه 280 تا 290 دلار در هر تن سی‌اف‌آر نیز شنیده شده است و فشار از جانب بازار داخلی میلگرد نیز افزایش داشته است. در بازار داخلی میلگرد ترکیه، افت ارزش لیر، افت تقاضا و جو منفی بازار قراضه قیمت میلگرد را تا 11 دلار پایین آورده و به 514 تا 538 دلار در هر تن درب کارخانه رسانده است. چشم‌انداز بازار منفی است؛ چرا‌که تنش‌ها با عراق بیشتر شده و انتظار می‌رود نرخ ارز را بیشتر تحت تاثیر قرار دهد. اگر مساله عراق ادامه یابد ارزش لیر به سرعت پایین‌تر خواهد آمد.

 

هفته گذشته بازار قراضه وارداتی در ترکیه شاهد افت قیمت بیشتر بود و در سایر بازارها نیز از روند قیمت‌های بازار ترکیه پیروی کردند. به گزارش فولاد ایران، همه منتظر روشن شدن روند بازار هستند و ترجیح می‌دهند یک هفته فعالیت کمتری داشته باشند.قراضه وارداتی در ترکیه تا 27 دلار در هر تن افت قیمت هفتگی داشته و قراضه سنگین آمریکا 308 دلار در هر تن سی‌اند‌اف ترکیه شنیده شده است. بازار منتظر افت قیمت 5 تا 10 دلاری دیگری است. در هند هم قراضه وارداتی تا 20 دلار ارزان‌تر شده است. 

 

در ترکیه بیلت سی‌آی‌اس 505 تا 510 دلار در هر تن سی‌اف‌آر نیز شنیده شده که 20 تا 25 دلار نسبت به هفته قبل افت داشته است. بیلت در بازار داخلی ترکیه 505 تا 515 دلار در هر تن درب کارخانه است. در جنوب شرق آسیا نیز بیلت وارداتی 525 تا 530 دلاردر هر تن سی‌اف‌آر است که البته روسیه فعلا پیشنهادی نمی‌دهد.


استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان