جشن 130 سالگی بی اچ پی

جشن 130 سالگی بی اچ پی

شرکت معظم معدنی بی اچ پی بیلیتون روز پنجشنبه گذشته ضمن برگزاری جشن سالگرد یکصد و سی و یکمین سال تأسیس شرکت، خدمات ارائه شده BHP را به اقتصاد استرالیا و ملت این کشور طی بیش از یک قرن را گرامی داشت.

 

کمپانی BHP Billiton بزرگ‌ترین شرکت معدنی جهان است.‌

 

این کمپانی همچنین در استرالیا بزرگ‌ ترین سهم بازار را دارد.

 

پیدایش آن به سال 2001 و ادغام شرکت استرالیایی خصوصی BHP با شرکت انگلیسی Billiton باز می‌گردد. نتیجه این ادغام یک شرکت دوملیتی با اسم‌های یکسان و دو دفتر مرکزی در لندن و ملبورن بود.

 

شرکت BHP پس از آنکه کانسارهای نقره و سرب توسط چارلز راسپ در بروکن هیل در نیو ماوث ولز غربی، دو سال قبل از آن کشف شد، در سال 1885 تشکیل شد.

 

اندرو مکنزی، مدیرعامل این شرکت می گوید شرکت توانست از فرصت هایی که در طول تاریخ فعالیت بلند مدت آن بوجود آمد استفاده کند و فرهنگ بی نظیری را در طی این مدت شکل دهد. وی اظهار داشت که ما همواره از این فرصت ها استفاده کرده و به پیشینه خود توجه داشته و از آن درس گرفته ایم.

 

شروع کار ما با استخراج نقره و سرب در استرالیا و قلع در اندونزی در اواسط دهه 1800 بود و در نهایت اولین سازنده هواپیمای نظامی در استرالیا بودیم.

 

در آخرین سال مالی، شرکت بی اچ پی حدود حدود 27 میلیارد دلار استرالیا به اقتصاد این کشور از طریق پرداخت به فروشندگان، دستمزدها، پرداخت مزایا و پاداش به کارکنان، مالیات و حقوق دولتی کشور کمک کرد. علاوه بر این BHP کلاس های اجتماعی و علمی تحت عنوان STEM را در دانشگاه ها عرضه می کند.

 

شرکت BHP یکی از بزرگترین شرکت های معدنی در جهان است که تولیداتش شامل ذغال سنگ، سنگ آهن، نفت و پتاس شده و دارای فعالیت معدنی در 8 کشور جهان است.


استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان

بازگشت به شاخه اخبار معادن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران