افغانی‌ها در راه معادن ایران

افغانی‌ها در راه معادن ایران

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: افغانستان برای اعزام هیاتی از مسئولان اقتصادی و معدنی این کشور به ایران با توجه به زمینه های مشترک فراوان در بخش معدن و صنایع معدنی ابراز تمایل کرده است.

 

مهدی کرباسیان افزود: وزیر معدن افغانستان بتازگی در دیدار با وزیر صنعت، معدن و تجارت کشورمان برای توسعه همکاری در بخش معادن ایران ابراز تمایل کرده بود.
رئیس هیات عامل ایمیدرو اضافه کرد: سفیر ایران در کابل نیز اخیرا گفته بود ،هیاتی از مسئولان اقتصادی و معدنی این کشور همراه با بخش خصوصی برای سفر به ایران اعلام آمادگی کرده‌اند.

 

کرباسیان اظهار کرد: زمینه های مشترک فراوانی میان کشورمان در حوزه معدن و صنایع معدنی با افغانستان وجود دارد و اجرایی ساختن شیوه همکاری در چارچوب مذاکرات بین دو طرف صورت می گیرد.

 

رئیس هیات عامل ایمیدرو اضافه کرد: معادن بسیار غنی از جمله سنگ آهن در مرز مشترک افغانستان با ایران وجود دارد و در عین حال ایران در جنوب شرقی کشور از مزیت آب های آزاد در منطقه آزاد چابهار برخوردار است و این مزیت، فرصت مطلوبی برای اتصال افغانستان به بازارهای منطقه و جهان را فراهم می کند.

وی گفت: افغانستان با احداث کارخانه های فرآوری مواد معدنی، می تواند محصول تولیدی را از طریق سواحل جنوبی ایران به بازارهای جهانی صادر نماید و ایران می تواند در زمینه راه اندازی صنایع معدنی با این کشور همکاری داشته باشد.

 

افغانستان از معادن بزرگ سنگ آهن، مس، طلا، کرومیت، تیتانیوم، لیتیوم، سرب و روی، نقره، زغال سنگ، سنگ های ساختمانی و انواع سنگ های قیمتی (نظیر لاجورد، زمرد، فیروزه و یاقوت) و غیره برخوردار است.


استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان

بازگشت به شاخه اخبار معادن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران