افزایش کنترل چین بر واردات زغال سنگ

افزایش کنترل چین بر واردات زغال سنگ

صنعت زغال سنگ استرالیا که از افت شدید قیمت این کالا و کندی اقتصادی چین ضربه خورده است، ممکن است با محدودیتهای وارداتی بیشتر از سوی این کشور روبرو شود.

 

رابین گریفین، تحلیلگر ارشد وود مک کنزی در بخش زغال سنگ در مصاحبه ای در سیدنی گفت: با در نظر گرفتن وضعیت کنونی صنعت زغال سنگ چین، ریسک بالایی وجود دارد که دولت این کشور سیاستهای سخت گیرانه تر و محدودیتهای بیشتری را برای واردات زغال سنگ اعمال کند.

این خبر بدی برای استرالیا به شمار می رود زیرا زغال سنگ دومین صادرات بزرگ این کشور پس از سنگ آهن است. بر اساس گزارش استرالین فایننشیال ریویو، گریفین خاطرنشان کرد 85 درصد از تولید کنندگان زغال سنگ حرارتی و 35 درصد از معدنکاران چینی که زغال سنگ متالورژیکی استخراج می کنند فعالیتشان در حال حاضر با ضرر همراه است.

 

پکن اقداماتی را برای حمایت از صنعت زغال سنگ داخلی اتخاذ کرده که شامل تست کیفیت زغال سنگ برای واردات بوده و این امر صادرکنندگان استرالیایی را تحت فشار بیشتری قرار داده است. بیش از چهار هزار شغل در صنعت زغال سنگ استرالیا طی دو سال گذشته که قیمتهای زغال سنگ حرارتی و زغال سنگ متالورژیکی ریزش پیدا کرده است، از بین رفته اند.


استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان

بازگشت به شاخه اخبار معادن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران