غول زغال سنگ جهان تن به ریاضت داد

غول زغال سنگ جهان تن به ریاضت داد

شرکت پی بادی انرژی در واکنش به افت قیمتهای زغال سنگ، پرداخت سود سه ماهه را متوقف کرد و تولید زغال سنگ را کاهش داد و به حذف موقعیتهای شغلی مبادرت نمود.

 

این معدنکار زغال سنگ به دلیل متحمل شدن هزینه ضرر و زیان 900.8 میلیون دلار، ضرر سه ماهه بیشتری را گزارش کرد. قیمت زغال سنگ حرارتی مورد استفاده نیروگاههای برق به دلیل روی آوردن این نیروگاهها به گاز طبیعی که گزینه پاکتر و ارزانتری است، به میزان چشمگیری کاهش یافته است. قیمت زغال سنگ متالورژیکی یا فولاد سازی هم به دلیل تقاضای ضعیف از سوی کارخانه های فولاد سازی چین ریزش کرده است.

 

پی بادی اعلام کرد 550 موقعیت شغلی شامل 330 شغل در معادنش در استرالیا و 250 شغل پشتیبانی منطقه ای و دفتری را حذف کرده و تعدادی از دفاترش در وایومینگ را تعطیل می کند. این شرکت تا 31 دسامبر 8300 کارمند داشت.

 

این معدنکار قصد دارد تولید سالانه زغال سنگ را حدود سه میلیون تن کاهش دهد. پی بادی در سال 2014 حدود 18 میلیون تن زغال سنگ متالورژیکی در استرالیا تولید کرد. پی بادی که بیش از یک سوم از کل درآمدش را از معادنش در استرالیا کسب می کند، اهداف فروش زغال سنگ متالورژیکی در سال 2015 را حدود یک میلیون تن کاهش داد و همچنین حجم فروش مورد پیش بینی برای این سال را از 235 تا 255 به 225 تا 245 میلیون تن کاهش داد.

 

این شرکت که سود سهامش را 97 درصد در ژانویه کاهش داده بود، اعلام کرد پرداخت سود سه ماهه را متوقف خواهد کرد.


استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان

بازگشت به شاخه اخبار معادن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران