مطالبات ما از واحدهای فولادی وصول نشده است

مطالبات ما از واحدهای فولادی وصول نشده است

مدير مجتمع معدني و صنعتي چادرملو گفت: بخش زيادي از مطالبات اين مجتمع از واحدهاي فولادي وصول نشده و ما را برای ادامه فعالیت‌ها و بهره‌برداري‌های جدید دچار مشکل کرده است

 

به گزارش استیل پدیا، سید‌محمد ابریشمی افزود: عمر معدن چادرملو 5 تا 6 سال دیگر به پایان می‌رسد بنابر این معدن جدیدی را با 100 میلیون تن ذخیره سنگ‌آهن قابل برداشت در مجاورت معدن فعلی به ثبت رسانده‌ایم، اما همچنان بهره‌برداري از آنومالي «دي-19» در هاله‌اي از ابهام قرار دارد.

 

وی گفت: بهره‌برداري از ذخاير معدني در كشور منجر به ايجاد ارزش افزوده و درآمدزايي خواهد شد، اما گاه قرار گرفتن بخش معدن در مقابل محيط زيست، مشكلات فراواني را براي هردو بخش ایجاد کرده که نمونه اين موضوع در آنومالي «دي-19» مشاهده می‌شود.مدير مجتمع معدني و صنعتي چادرملو معتقد است، هنوز بخش زيادي از مطالبات اين مجتمع از واحدهاي فولادي وصول نشده در نتيجه اين مجتمع براي توسعه فعالیت‌های خود با مشکلاتی مواجه است.

 

مدير مجتمع معدني و صنعتي چادرملو همچنین درباره برنامه توليدي اين شركت تا پایان امسال گفت: برنامه‌ريزي توليد9ميليون و 500 هزار تن کنسانتره سنگ‌آهن در سال را در دستور كار قرار داديم كه خوشبختانه در حال حاضر از برنامه ياد شده جلوتر هستيم.

 

وی افزود:در صورتي كه مشكل خاصي در روند كاري پيش نيايد، توليد 10ميليون و 500 هزار تن کنسانتره آهن را تا پایان سال خواهيم داشت. وي همچنين درباره وضعيت فروش محصول چادرملو، تصريح كرد: فولادسازان نظیر مباركه، فولاد خوزستان، فولاد ارفع، غدير ايرانيان فولاد هرمزگان مشتری اصلی ما هستند. ابريشمي بيان كرد: در حال حاضر مشكلي در زمينه توليد وجود ندارد، اما بايد منتظر ماند و ديد كه مديريت كلان كشور براي بهره‌برداري از آنومالي «دي-19» چه تصميمي مي‌گيرد.

 

در صورتي كه هيچ اتفاقي در زمينه اكتشاف اين محدوده رخ ندهد و همچنان زمان را از دست بدهيم در 4 يا 5 سال آينده، ذخيره معدن تمام مي‌شود. وی معتقد است تصميم گيري در آن زمان ديگر مفید نخواهد بود، زيرا انجام اقدامات اكتشافي زمانبر است و شکافی بزرگ در توليد و نياز مواد اوليه واحدهاي فولادي كشور ايجاد مي‌شود.

 

ابریشمی گفت: بهره‌برداري از آنومالي «دي-19» به يكي از چالش هاي اصلي اين مجتمع معدني تبديل شده است،مخالفت‌هاي سازمان محيط‌زيست باعث شده تا بهره‌برداري از اين محدوده بلاتكليف بماند و آينده شغلي كارگران آن را به خطر اندازد.وي ادامه داد: بخشي از محدوده مورد نظر، بخش بسیار کوچکی از پناهگاه حيات وحش است، به همين دليل حتي اجازه انجام مطالعات نيز به ما داده‌ نمي‌شود. اين در حالي است كه با انجام مطالعات اين احتمال وجود دارد كه این بخش از محدوده پناهگاه خارج شود.

 

مدیر مجتمع معدنی و صنعتی چادرملو درباره تهاتر با فولادي‌ها براي وصول مطالبات و صادرات شمش از سوي چادرملو نيز گفت: تهاتر شمش به جاي طلب‌ها نيز نمي‌تواند مشكلي را حل كند البته چادرملو تا به امروز برنامه صادرات نداشته است.


استیل پدیا | مرجع خبرو تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان

بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران