صادرات کنسانتره سنگ‌آهن مشمول عوارض صادراتی نیست

صادرات کنسانتره سنگ‌آهن مشمول عوارض صادراتی نیست

گمرک جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد: صادرات کنسانتره سنگ‌آهن با موافقت شورای اقتصاد مشمول عوارض صادراتی نیست، در حالی که در گذشته موضوع کاهش عوارض صادرات کنسانتره آهن به شورای اقتصاد ارائه شده بود.

 

به گزارش استیل پدیا، از گمرک ایران، پیش از این فهرست اقلام مشمول عوارض صادراتی اعلام شد که از این فهرست کنسانتره آهن حذف شده است.

 

شورای اقتصاد با حذف عوارض صادراتی این ماده معدنی موافقت کرد و همچنان این مصوبه پابرجا بوده و در گمرک ملاک عمل است.موضوع وضع عوارض صادراتی بر این ماده معدنی همچنان یکی از مسائل مورد بحث میان معدنکاران و تولیدکنندگان فولادی است و نظرات متعددی درخصوص چگونگی صادرات این ماده معدنی مطرح می‌شود، با این وجود اکنون آخرین تصمیم حذف عوارض صادراتی کنسانتره سنگ‌آهن بوده و مصوبه جدیدی به گمرک ابلاغ نشده است.

 

براساس برنامه راهبردی وزارت صنعت، معدن و تجارت، ظرفیت کنسانتره سنگ‌آهن کشور در سال 1393 به میزان 31 میلیون تن بود و قرار است در سال 96 به 50 میلیون تن برسد، سال 1399 رقم 71 میلیون تن هدف‌گذاری شده و در افق 1404 پیش‌بینی ظرفیت 72 میلیون تنی برای کنسانتره سنگ‌آهن در نظر گرفته شده است.

 

هفت ماهه امسال میزان استخراج سنگ‌آهن از معادن (زیر نظر ایمیدرو) 24 میلیون و 76 هزار و 288 تن بوده که از این میزان، 19 میلیون و 656 هزار و 356 تن سنگ‌آهن (کنسانتره، دانه‌بندی و گندله) بوده و از این رقم نیز 18 میلیون و 756 هزار و 639 تن به بازار مصرف (داخل و صادرات) عرضه شده است.


استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان

بازگشت به شاخه اخبار معادن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران