سرمایه خارجی در تولید محصولات آلیاژی جذب شود

الزامات فصل تازه همکاری ایران و آلمان در صنعت فولاد سازی

الزامات فصل تازه همکاری ایران و آلمان در صنعت فولاد سازی

دبیر انجمن تولید کنندگان فولاد اولویت‌های اصلی همکاری مشترک ایران و آلمان در صنعت فولاد سازی را اعلام کرد و گفت: همکاری با تیسن کروپ آلمان و مانسمان می‌تواند فرصت مناسبی برای تولیدکننده‌ها باشد اما باید بیشتر در تولید محصولات فولادی آلیاژی تمرکز کرد.

 

رسول خلیفه‌ سلطان به الزامات همکاری‌ آلمانی‌ها با ایران در صنعت فولاد سازی اشاره کرد و گفت: معیار اصلی همکاری ایران و آلمان در عرصه فولاد سازی این است که آلمانی‌ها ثابت کرده‌اند می‌توانند شریک صنعتی خوبی برای ایران باشند. او با اشاره به اجرای طرح‌های فولاد سازی که توسط شرکت‌های آلمانی در ایران انجام شده، گفت: تجربه همکاری با آلمان نشان داده مشارکت با شرکت‌های صنعتی این کشور می‌تواند سبب ارتقای صنایع معدنی ایران شود.

 

دبیر انجمن تولید کنندگان فولاد افزود: همکاری شرکت اس ام اس آلمان با فولاد مبارکه و اجرای طرح‌های فولادی ثابت کرده فولاد سازان آلمانی می‌توانند به صنایع معدنی ایران ورود پیدا کنند. اما یکی از مشکلات تولید ایران تامین منابع مالی است و از آنجایی که ایران طرح‌های صنعتی بسیاری دارد، باید برای همکاری با خارجی‌ها بیشتر به دنبال فاینانس باشد. او با بیان اینکه تامین منابع مالی طرح‌های تولیدی باید اولویت اصلی رایزنان اقتصادی با هیات آلمانی باشد، اظهار کرد: پس از در نظر گرفتن جوانب همکاری با شرکت‌های آلمانی به لحاظ توجیه اقتصادی، باید این فولاد سازان به سرمایه‌ گذاری و تولید در داخل ایران هدایت کرد.

 

خلیفه‌ سلطان افزود: باید از فرصت‌های پیش رو که با مذاکره هیات آلمانی برای صنعت فولاد به وجود آمده نهایت استفاده را کرد و مذاکره‌ها را به سمتی برد که فولاد سازان آلمانی سرمایه‌های خود را از هند به ایران بیاورند. از سویی باید تلاش شود رویکرد همکاری در صنعت فولاد در جهت تولید فولاد آلیاژی و محصولات کیفی‌تر دنبال شود.

 

دبیر انجمن تولید کنندگان فولاد با بیان اینکه نباید در طرح‌های اقتصادی که برای تزریق سرمایه به آنها پیشنهاد می‌شود، تولید فولادهای ساختمانی باشد، گفت: باید تلاش شود سرمایه‌‌ گذاری‌های شرکت‌های آلمانی در ایران بیشتر به تولید محصولات فولادی آلیاژی معطوف شود زیرا تا کنون با اجرای طرح‌های فولادی تولیدات فولادهای ساختمانی داشته‌ایم و در این زمینه تامین شده‌ایم. اما باید تولید محصولات درجه بالا در راس برنامه‌ریزی‌های صنعتی کشور باشد.

 

او افزود: ایران برای فولاد سازان اروپایی به لحاظ تامین انرژی، سنگ‌آهن و بازار بهترین گزینه برای سرمایه‌ گذاری و تولید است که با توجه به استقبال آلمانی‌ها می‌توان سرمایه‌ گذاری‌های بیشتری را در عرصه محصولات فولادی که توجیه اقتصادی دارد، انجام داد. شرط اصلی برای همکاری سودآور ایران و آلمان باید سرمایه‌گذاری در داخل کشور و آوردن ماشین‌ آلات جدید و کارآمد باشد.

 

 به تازگی هیات صد نفره سیاسی اقتصادی آلمان در راستای ارزیابی بازارهای اقتصادی ایران به ریاست زیگمار گابریل، معاون صدر اعظم آلمان دوشنبه وارد تهران شده که در میان اعضای این هیات نیز نمایندگان دو فولاد ساز بزرگ آلمان به ایران از جمله تیسن کروپ آلمان و مانسمان هم نیز هستند که قرار است در این سفر برای جریان گرفتن همکاری‌های مشترک تلاش شود. به نظر می‌رسد این دیدار که اولین سفر یک هیات بلندپایه اروپایی بعد از توافق ایران و 1+5 به ایران است، بسیاری از بخش‌‌های اقتصادی را متحول کند. 


استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان

 

بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران