بازیگران بزرگ زغال‌سنگ در دنیا

سهم ایران از اقتصاد جهانی زغال چقدر است؟

سهم ایران از اقتصاد جهانی زغال چقدر است؟

تاکنون 900 میلیارد تن انواع زغال‌سنگ در دنیا کشف شده که سه کشور آمریکا، روسیه و چین با داشتن 60 درصد این ذخایر به‌عنوان بزرگ‌ترین دارندگان زغال در دنیا معرفی شده‌اند.ب

 

به گزارش استیل پدیا، تاکنون 900 میلیارد تن انواع زغال‌سنگ در دنیا کشف شده که سه کشور آمریکا، روسیه و چین با داشتن 60 درصد این ذخایر به‌عنوان بزرگ‌ترین دارندگان زغال در دنیا معرفی شده‌اند. از 900 میلیارد تن ذخیره زغالی که در دنیا کشف شده سهم ایران 5 میلیارد تن بوده که نشان می‌دهد تنها نیم درصد از ذخایر جهانی زغال در ایران جای گرفته است. براساس این گزارش چین با تولید 6/ 3 میلیارد تن زغال در سال بزرگ‌ترین تولید‌کننده این ماده معدنی در دنیا است و پس از آن آمریکا با تولید 893 و هند با تولید 605 میلیون تن در رتبه‌های دوم و سوم قرار گرفته‌اند.

این آمار نشان می‌دهد چین ظرف یک سال و نیم قادر است به اندازه کل ذخایر ایران، زغال‌سنگ به تولید برساند، در حالی که کل تولید سالانه کشورمان از محل استخراج زغال‌سنگ 2 میلیون تن است.بر اساس این گزارش، تنها دو دهم درصد از انرژی در ایران از طریق زغال‌سنگ تامین می‌شود در حالی‌که این سهم در دنیا به 30 درصد نیز می‌رسد.آمارهای جهانی حاکی از آن است که 33 درصد انرژی جهان از طریق نفت، 30 درصد از راه زغال‌سنگ و 24 درصد نیز از طریق گاز تامین می‌شود در حالی‌که 60 درصد انرژی مورد استفاده در ایران از طریق گاز، 38 درصد از طریق نفت و دو دهم درصد از طریق زغال‌سنگ تامین می‌شود. این گزارش حاکی از آن است که معدنکاری زغال در دنیا از فعالیت‌های پر درآمد محسوب می‌شود، به‌طوری که ارزش سالانه تولیدات زغال در چین سالانه 300، اندونزی 31 و استرالیا 24 میلیارد دلار است.

 


استیل پدیا| مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان

بازگشت به شاخه اخبار معادن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران