آخرین شاخص قیمت سنگ آهن

رشد جزئی قیمت سنگ‌آهن در چین

رشد جزئی قیمت سنگ‌آهن در چین

آخرین شاخص قیمت موسسه پلاتس برای سنگ‌آهن وارداتی خلوص 62 درصد در چین 56 دلار و 10 سنت هر تن خشک سی‌اف‌آر ثبت شده که 1.25 دلاردر هر تن خشک در یک روز رشد داشت.

 

به گزارش استیل پدیا، آخرین شاخص قیمت موسسه پلاتس برای سنگ‌آهن وارداتی خلوص 62 درصد در چین 56 دلار و 10 سنت هر تن خشک سی‌اف‌آر ثبت شده که 1.25 دلاردر هر تن خشک در یک روز رشد داشت. بنا به این گزارش شرکت ریوتینتو سنگ‌آهن خلوص 62 درصد استرالیا را 56 دلار در هر تن خشک معامله کرد. سنگ‌آهن خلوص 61 درصد نیز در 8/ 54 دلار در هر تن خشک سی‌اف‌آر معامله‌ شد. برخی معتقدند افت قیمت‌های اخیر سنگ‌آهن بیش از اندازه بوده از این رو مطمئن شده‌اند در آینده نزدیک دیگر افت شدید اخیر تکرار نمی‌شود و به فکر خرید مجدد هستند.

 

افت قیمت در بازار قراضه ترکیه

آخرین شاخص قیمت قراضه وارداتی سنگین کلاس 1 و2 خلوص 20-80 آمریکا در ترکیه 315 دلاردر هر تن سی‌اف‌آر ثبت شده که 13 دلار نسبت به دوشنبه اخیر افت داشته است.از نگاه کارشناسان انتظار می‌رود معاملات جدید برای قراضه اروپا نیزدر 310 تا 315 دلار هر تن سی‌اف‌آر باشد. ظاهرا پیشنهاد بیلت 300 دلار هر تن فوب چین به بازار آسیا بازار قراضه را نیز دچار دگرگونی کرده است.بازار نزولی شده ولی قیمت‌ها روشن نیستند و برخی از پیشنهاد قیمت اجتناب می‌کنند.

 

افت قیمت قراضه وارداتی در هند

قراضه خرد شده کانتینری وارداتی در هند با یک دلار افت به 262 دلار هر تن سی‌اف‌آر رسیده است. این در حالی است که اختلاف قیمت زیاد بین قراضه داخلی و وارداتی باعث شده اخیرا هندی‌ها تمایلی به معامله وارداتی نشان ندهند.برای از سرگیری خرید‌های وارداتی، یا قراضه داخلی در هند باید گران‌تر یا کالای وارداتی ارزان شود.

 

افت قیمت بیلت چین بازار کک آن را راکد کرد

افت قیمت بیلت در بازار چین بر بازار کک متالورژی آن نیز اثر منفی گذاشته و عرضه‌کننده‌ها موفق نشدند قیمت‌ها را بالا برند.آخرین قیمت کک متالورژی در بازار داخلی چین 180 تا 190 دلار هر تن درب کارخانه تیانجین ثبت شده است. شاید قیمت کک در بازار داخلی چین باز هم افزایش یابد؛ ولی با توجه به روند فعلی بازار فولاد که نزولی است مطمئنا زمان خوبی برای رشد قیمت کک نخواهد بود. برخی معتقدند قیمت دیگر به اوج رسیده و تثبیت قیمت‌ها در سطوح فعلی نیز نتیجه مثبتی برای کارخانه‌های تولید‌کننده دارد.

 

نگاهی به بازار ورق آسه‌آ‌ن

قیمت ورق گرم وارداتی در بازار آسه آن هفته پایانی آوریل 37 دلار در هر تن رشد داشته به 479 دلار در هر تن سی‌اف‌آر رسید. ولی در هفته نخست ماه مه ‌با افت قیمت‌های چین بازار نزولی شد.ورق گرم روسیه در ویتنام و تایوان بین 470 تا 485 دلار هر تن سی‌اف‌آر ثبت شده است.

 

حوزه یورو به دنبال راه‌حلی برای مقابله با فولاد ارزان چینی

انتظار می‌رود اتحادیه اروپا از محدودیت‌هایی که در مورد معافیت‌های مالیاتی واردات فولاد از کشورهای اروپایی اعمال کرده بکاهد؛ چرا‌که فولاد ارزان قیمت چینی صنعت فولاد اروپا را مورد حمله قرار داده است.بررسی آمارها نشان می‌دهد سال 2015 ظرفیت تولید فولاد دنیا 33 درصد از تقاضای واقعی بالاتر بوده است. در حالی که سال 2014 این رقم 30 درصد بوده است. این وضعیت حال صنعت فولاد اروپا را دچار آسیب‌های زیادی کرده است.به‌عنوان نمونه کارخانه تاتا استیل هند مجبور شده خطوط تولید انگلیس خود را تعطیل کند و علت آن را تنها راه حل در مقابل واردات ارزان‌قیمت فولاد چین خوانده است.

 


  استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان

 

بازگشت به شاخه اخبار معادن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران