سیاست های اقتصادی دولت چین و واکنش بازار به قیمت های سنگ آهن

سیاست های اقتصادی دولت چین و واکنش بازار به قیمت های سنگ آهن

با بازگشایی بازارهای مالی جهان، قیمت سنگ آهن روند ثابتی را در پیش گرفت.

 

به گزارش استیل پدیا، بررسی روند قیمت سنگ آهن در اولین روز کاری از هفته جاری نشان می دهد بهای این ماده معدنی امروز ثابت بود.

 

این درحالی است که بهای هر تن سنگ آهن در آخرین روز از هفته گذشته بر اساس اخبار منتشر شده تا حدودی رشد نسبی را به ثبت رسانده بود اما این روند جزیی صعودی با بازگشایی بازار و اتفاقات جدید در چین متوقف شد.

 

برخی کارشناسان پیش بینی می کنند در پی اقدام جدید چین در کاهش نرخ بهره که منجر به افت دوباره ارزش یوان شده است شاید شاهد ادامه روند کاهشی قیمت کالاها بویژه سنگ آهن باشیم.

 

هر چند که بازارهای مالی اصلی چین از جمله سهام، اوراق قرضه و ارز، پس از اقدام بانک مرکزی چین مبنی بر کاهش نرخ بهره، واکنش محتاطانه نسبتا مثبتی را از خود نشان دادند و چون این اقدام در طول یک سال چندین بار توسط این کشور صورت گرفته نمی توان انتظار داشت بازار نسبت به این حرکت جدید چین تاثیر ویژه ای نشان دهد.

 

گفتنی است، بهای یوان پس از کاهش نرخ بهره و نرخ ذخیره قانونی برای بانک ها، با کاهش همراه بود.

 

این اتفاق از دیدگاه برخی کارشناسان تاثیر بسزایی در نرخ ها نخواهد داشت چراکه قیمت ها در کف و پایین ترین سطح خود قرار دارد.

 

روند نزولی قیمت سنگ اهن که در طول سه هفته اخیر ادامه داشت سرانجام در آخرین روز از هفته گذشته متوقف شد و این در حالی بود که بهای سنگ آهن پی بی فاین استرالیا با عیار 61 درصد در رقم 49 دلار در هر تن دادوستد می شد.

 

بهای هر تن سنگ آهن فاین و لامپ مگنتیت و هماتیت با عیار 61 درصد در بندرعباس به ترتیب 37 و 30 دلار در هر تن شده است امروز نیز این نوع سنگ اهن ها در بنادر ایران با همین نرخ معامله می شد.

 

در ایران اتفاق دیگری که در هفته جاری در بازار رخ خواهد داد عرضه دیگری از سوی سنگ آهنی ها در بورس کالا است که سنگان 110 هزار تن سنگ آهن خود را تنها به بهای هر تن 10 دلار و 41 سنت عرضه می کند.

 

این نرخ پایین ترین قیمت این کالا در یک سال اخیر بوده که در بورس عرضه خواهد شد.


استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان

بازگشت به شاخه اخبار معادن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران