اعلام اولیه علت وقوع حادثه و اسامی درگذشتگان و مصدومین

علت انفجار مرگبار در ذوب آهن اصفهان

علت انفجار مرگبار در ذوب آهن اصفهان

مدیرعامل شرکت ذوب‌آهن اصفهان حادثه بامداد روز پنج شنبه ذوب‌آهن اصفهان را تایید کرد و گفت: 3 نفر از کارگران این کارخانه کشته و 6 نفر نیز مجروح شدند. بامداد روز پنج شنبه انفجار در کنورتور شماره دو ذوب‌آهن چند کشته و مجروح بر جای گذاشت که تا ساعاتی پیش برخی مسوولان تعداد کشته‌های این حادثه را سه نفر اعلام کرده اند. البته گفته شده است که خط تولیدی در حال حاضر در حال فعالیت است و این حادثه هیچ خللی در امر تولید فولادسازی ایجاد نکرده است.

 

اردشیر سعدمحمدی مدیرعامل شرکت ذوب آهن اصفهان نیز با تایید این حادثه در این باره اظهار کرده است: در حادثه بامداد امروز که در کنورتور شماره 2 ذوب‌آهن اصفهان روی داد، متاسفانه 3 نفر از کارگران این کارخانه جان‌ باخته و 6 نفر دیگر نیز مجروح شدند.

آنطور که خبرگزاری فارس گزارش داده سه نفر از مجروحان این حادثه به‌ صورت سرپایی مداوا شده و حال سه نفر دیگر از مجروحان وخیم گزارش شده است.

وقوع انفجار در ذوب داخل کنورتور شماره 2 ذوب‌آهن، یکی از حوادث نادر روی‌ داده در صنعت فولاد محسوب می‌شود که انعکاس برخی اخبار در خصوص ترکیدن کنورتور این واحد تولیدی صحت ندارد.

 

علت فنی بروز این حادثه از سوی کارشناسان شرکت سهامی ذوب‌آهن اصفهان در دست بررسی است اما به استناد اطلاعات اولیه موارد ایمنی رعایت شده بوده و عامل انسانی نیز در این حادثه دخیل نبوده است.

بر اساس اطلاعات واحد روابط عمومی این شرکت، تولید در کنورتور شماره 2 برای ساعاتی متوقف شده و در حال حاضر شرایط در این واحد به روال عادی بازگشته است.

 

سرپرست ارتباطات و اطلاع رسانی شرکت ذوب آهن اصفهان گفته است: در انفجار صبح امروز که در ذوب آهن اصفهان رخ داد داد ۶ نفر زخمی و ۳ نفر کشته شدند.

به گفته، مجید مرادیان این انفجار از نوع حوادثی است که به ندرت شاهد وقوع آن طی این سال ها بوده ایم.حادثه در حالی به وقوع پیوست که تمام نکات ایمنی رعایت شده بود به همین دلیل کارشناسان به دنبال پیگیری بررسی بیشتر حادثه هستند و علت دقیق آن را تا سه روز آینده اعلام می‌کنند.

 

سرپرست ارتباطات و اطلاع رسانی شرکت ذوب آهن اصفهان خاطرنشان کرد: ذوب آهن مجهز به سه کنورتور است که این حادثه در یکی از کنورتورها و در اثر پرتاب ذوب، صورت گرفته است. این اتفاق سبب شد تا صدایی شبیه انفجار شنیده شود.

مرادیان با بیان اینکه انفجار صبح پنج شنبه به دلیل فعل و انفعالات شیمیایی بوده است، ادامه داد: با توجه به اینکه بخشی از کار در کارخانه با قراضه‌های آهن است که اگر در این قراضه ها کمی ناخالصی مثل آب وجود داشته باشد به هنگام پرس احتمال وقوع انفجار پیش می آید.

او همچنین گفت که سه نفر از کارگران به خاطر سوختگی شدید فوت کردند و سه نفر هم به صورت سرپایی مداوا شدند و سه نفر از مصدومین هم به علت وخامت اوضاع در بیمارستان سوانح سوختگی بستری هستند و در صورت نیاز برای مداوای بیشتر به آلمان منتقل می شوند.

به گفته مرادیان دو سال پیش هم به دلیل اینکه در قراضه های آهنی که به کارخانجات فولادی می‌آوردند ابزار آلات جنگی وجود داشت، در آن زمان نیز انفجار رخ داد و دو نفر کشته شدند.

 

به گفته مدیر روابط عمومی شرکت ذوب‌آهن اصفهان، روح‌الله حاج حیدری از شهرستان خمینی‌شهر، عباس حیدری و محمدکاظم طالبی از چمگردان لنجان جان خود را در این حادثه از دست دادند.

محمدرضا کجباف عنوان کرد: اکبر خداپرست، مجید بابایی و غلامعلی خاشعی سه مصدومی هستند که 30 تا 40 درصد دچار سوختگی شده‌اند و وضعیت جسمانی مجید بابایی نیز در شرایط مناسبی قرار ندارد.

حسین ادیبی، احمدرضا مرادی و منصور شریفی نیز در این حادثه مجروح شدند که به صورت سرپایی مداوا شدند.

 -توضیح: عکس تزیینی می باشد-


استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان

بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران