بزرگترین بندر صادرات مواد معدنی

بزرگترین بندر صادرات مواد معدنی

تحقیقات نشان داده است بندر هدلند استرالیا (Port Hedland)، که بزرگترین بندر صادرات مواد فله در جهان است، برای سلامتی ساکنان این منطقه زیان آور است و دلیل آن نیز تماس دائمی این افراد با سطح بالای گرد و غبار موجود در هواست.

 

به گزارش استیل پدیا، سنگ آهن، نمک، منگنز، کرومیت و مس، تنها بخشی از صادرات این بندر بزرگ را تشکیل می دهند. گسترش این شهر، سبب شده است برخی از خانه تا حد بسیار زیادی نزدیک به این بندر ساخته شوند. سرقینی در همایش روزملی مهندس: بسیاری از مسایل و مشکلات معدن در حوزه نظارت، اکتشاف و ایمنی با انجام فعالیتهای مهندسی دقیق رفع می شود.

 

وی با بیان اینکه بسیاری از مسائل و مشکلات بخش معدن هنوز حل نشده است، افزود در همین حال توجه بیشتر به دو موضوع «اکتشاف» و «ایمنی» ضرورت دارد. به گفته سرقینی خوشبختانه طی10 ماهه سال جاری حادثه خاصی در معادن کشور نداشتیم و این نشانگر توان مهندسین معدن کشور در نظارت و ایمنی معادن است.

 

بالا رفتن تقاضا برای خرید قراضه آهن سبب افزایش چشمگیر قیمت قراضه آهن ترکیه شده است. این فشار بر روی قیمت ها تاحدی بوده است که قیمت هر تن قراضه آهن را به 190 دلار رسانده است.

 

مراسم رونمایی از نخستین شمش عناصرنادر خاکی ایران،‌ با حضور معاونان رییس جمهوری و رییس هیات عامل ایمیدرو برگزار شد. در این مراسم که در مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی ایران برگزار شد،‌ سورنا ستاری و علی اکبر صالحی، معاونان رییس جمهوری، و مهدی کرباسیان، رییس هیات عامل عامل ایمیدرو، و همچنین استاندار البرز حضور داشتند و در آن ‌از نخستین شمش عناصر نادر خاکی ایران رونمایی شد.

 

هندوستان، قانونی تحت عنوان «حداقل قیمت واردات یا The Minimum Import Price» را بر روی محصولات فولادی وارداتی اعمال کرده است که سبب می شود محموله های وارداتی که بیش از حد ارزان هستند، شناسایی شده و از ورود آنها به کشور جلوگیری شود. زیرا می توانند صنعت فولاد را در داخل این کشور از بین ببرند. 

 

میزان مصرف فولاد در هندوستان، طی ماه های آوریل تا دسامبر رشدی به میزان 4.4 درصد را تجربه کرد و دلیل آن، بیشتر شدن تقاضا در صنعت اتومبیل سازی و همچنین ساختمان سازی بوده است.

 

نخستین مزایده معدن طلا در هندوستان، به برد شرکت ودانتا (Vedanta) انجامید. دولت هند راه شرکت های خصوصی را به بخش معدن کشور گشود تا نیاز هند به واردات طلا کاهش یابد. مجموع ارزش واردات طلای هند در سال گذشته به 36 میلیارد دلار رسید.

 

26 معدن کاری که در معدن زغال روسیه محبوس شده بودند، جان خود را از دست دادند. در این معدن ابتدا دو انفجار بر اثر نشت گاز متان صورت گرفته بود که به سیستم نگهداری معدن آسیب رساند و سبب محبوس شدن 110 معدن کار شد. از این میان 84 نفر نجات یافتند و مابقی در انتظار عملیات نجات ماندند. اما متاسفانه انفجار سوم در این معدن، جان برخی نیروی های نجات را نیز گرفت و سبب مرگ 26 نفر داخل معدن شد.


استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان

بازگشت به شاخه اخبار معادن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران