بازار جهانی سنگ آهن و گمانه زنی های بین المللی

عوامل کلیدی در دوام روند صعودی سنگ آهن

عوامل کلیدی در دوام روند صعودی سنگ آهن

روند صعودی سنگ آهن در صورتی ادامه پیدا خواهد کرد که بزرگترین تولیدکننده این ماده روند توسعه تولیدشان را محدودتر کنند و کاهش تولید معادن پرهزینه را آغاز کنند. مایکل ژو، رییس شرکت میلنیا ریسورسز در مصاحبه ای به بلومبرگ گفت: قیمت این ماده خام فولادسازی امسال ممکن است به 60 تا 70 دلار در هر تن برسد.

متوسط قیمت سنگ آهن از ابتدای امسال تاکنون 59.82 دلار در هر تن بوده بوده است و قیمت این کالا از بالاترین رکورد قیمتی که در سال 2011 داشت، 69 درصد کمتر شده است.

با این همه بانک مورگان استنلی پیش بینی کرده است قیمت سنگ آهن تا چند هفته آینده به سطح بالاتری صعود خواهد کرد. به گفته یکی از تحلیلگران این بانک، سنگ آهن ممکن است در کوتاه مدت 10 تا 20 دلار دیگر افزایش قیمت داشته باشد.

سنگ آهن در واکنش به تصمیم بی اچ پی بیلیتون برای به تاخیر انداختن روند توسعه تولید و همچنین تعطیلی معادن تعدادی از تولیدکنندگان کوچک، روز جمعه بیش از 20 درصد از رکورد پایین قیمت افزایش یافت و روند صعودی پیدا کرد.

شرکت مدیریت سرمایه گذاری پسیفیک اعلام کرده ممکن است کف قیمت برای سنگ آهن بوجود آمده باشد. چهارمین روز صعود سنگ آهن در روز دوشنبه، طولانی‌ترین روند صعودی این کالا در سال جاری بوده است.

طبق اعلام متال بولتن، سنگ آهن با عیار 62 درصد برای تحویل در کینگدائو روز دوشنبه 2.2 درصد صعود کرد و به 59.09 دلار در هر تن رسید که بالاترین سطح از ششم مارس بود. این کالا با همزمان شدن افزایش تولید کم هزینه معدنکاران بزرگ با کندی رشد اقتصادی چین که تقاضای مصرف این کشور را ضعیف کرده است، سال گذشته 47 درصد نزول کرد و در پنج سه ماهه گذشته به طور پی در پی کاهش قیمت داشته است.

استیل پدیا خبر فوق را از پایگاه اطلاع رسانی انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران بازتاب داده است.

بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران