کانادایی‌ها خواهان حضور در ایران هست

انعقاد قرارداد 6.5 میلیارد دلاری صنعت در سفر رئیس‌جمهور به اروپا

انعقاد قرارداد 6.5 میلیارد دلاری صنعت در سفر رئیس‌جمهور به اروپا

صنایع ایمیدرو و شرکت فولاد مبارکه قراردادی با بخش اکتشافات و صنایع معدنی دو کشور فرانسه و ایتالیا به ارزش 6.5 میلیارد دلار امضا کردند.

 

به گزارش استیل پدیا، مدیرعامل ایمیدرو در خصوص میزان و کیفیت قراردادهای امضا شده در سفر رئیس‌ جمهور به فرانسه و ایتالیا گفت: صنایع ایمیدرو و شرکت فولاد مبارکه قراردادی با بخش اکتشافات و صنایع معدنی دو کشور فرانسه و ایتالیا به ارزش 6.5 میلیارد دلار امضا کردند. مهدی کرباسیان افزود: این قراردادها درخصوص طرح توسعه هرمزگان و توسعه کارخانه فولاد و اجرایی شدن فازهای جدید آن امضا شده است.

 

کرباسیان افزود: نکته دیگر آنکه ما بعد از 14 سال سرانجام اولین واحد طرح فولاد اسفنجی را که در سفید دشت چهارمحال و بختیاری وجود دارد در اسفند ماه به بهره‌ برداری خواهیم رساند که این پروژه را فولاد مبارکه و ایمیدرو مشترکا سرمایه‌ گذاری کردند. وی افزود: ظرف هفته آینده نیز شرکتی با سرمایه ابتدایی 100 هزار یورو ثبت می‌شود که سهم ایتالیایی‌ها از آن 61 درصد و ایرانی‌ها 49 درصد است که سرمایه اولیه تا 2 میلیارد یورو قابل افزایش است.

 

مدیرعامل شرکت ایمیدرو تصریح کرد: فعالیت این شرکت در زمینه اکتشاف در حاشیه خلیج فارس و دریای عمان است. وی با اشاره به ملاقات خود با مدیران بیمه ساچه گفت: در صحبتی که من شخصا با مدیرعامل این شرکت داشتم اعلام کردم با به اجرای برجام و تفاهم‌نامه‌ای که امروز صورت گرفت ما دیگر هیچ‌ گونه محدودیت مالی نداریم.

 

وی در خصوص این که علاقه اروپایی‌ها برای سرمایه‌ گذاری در کدام بخش معدنی و حضور شرکت‌های آمریکایی و کانادایی گفت: اروپایی‌ها بیشتر تمایل به  حضور در حوزه آلومینیوم را دارند و همزمان با اعلام لغو تحریم‌های ایران از سوی دولت کانادا شرکت وی‌تی‌نو کانادا که قبلا نیز در ایران فعالیت داشت به ما ایمیل زد و درخواست حضور مجدد در ایران را داشتند.

 

کرباسیان ادامه داد: شرکت‌های آمریکایی تاکنون درخواست جدی برای حضور در صنایع معدنی ایران نداشتند اما در دنیای جدید اکثر شرکت‌ها چندملیتی هستند و آمریکایی‌ها سهامداران این شرکت‌ها نیز هستند و اکنون شرکت‌های چندملیتی در کشورمان در حال فعالیت هستند یا در آینده نزدیک در صنایع معدنی ما حضور خواهند داشت.


استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان

بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران