ضرورت مشکل‌گشایی از صادرات فولاد

ضرورت مشکل‌گشایی از صادرات فولاد

همان‌گونه که بارها گفته شده صنعت فولاد کشور با مشكلات بسياري مواجه است و رکود موجود شركت‌هاي بزرگ را نيز با چالش روبه‌رو ساخته است.

 

به گزارش استیل پدیا، براي حل مشكلات صنعت فولاد بايد اقدامات جمعي و هماهنگ صورت گيرد و از دولت انتظار می‌رود با تدابیری همانند افزايش تعرفه واردات محصولات فولادي و تخصیص جوایز صادراتی اقدام فوري در حمايت از صنايع فولادي انجام دهد. از این رو توجه به صادرات در شرايط ركود فعلي بازار بسيار مهم است و شرکت‌های فولادی باید برنامه‌هایی برای صادرات بخشی از محصولات خود داشته باشند.

 

به عقیده کارشناسان، یک راهکار برای خروج از شرایط فعلی، تحریک تقاضا در بازار است که می‌تواند عاملی تاثیرگذار برای خروج صنعت فولاد از رکود باشد. صنعت فولاد پیش از اعمال تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران، سالانه حدود یک میلیون تن صادرات به کشورهای اروپایی داشته و صنایع اروپایی خصوصا در بخش خودروسازی، تجربه استفاده از فولاد ایران را داشته است.

 

این تجربه در حالی برای صنعت فولاد ایران وجود دارد که به گفته یک کارشناس اقتصادی، حالا بیش از 3 میلیون تن فولاد در انبارها و کف کارخانه‌های تولید فولاد بدون تقاضا مانده است. از این رو با ارائه تسهیلات ویژه از سوی دولت به تولیدکنندگان داخلی می‌توان موجب تحریک تقاضا و افزایش تولید شد.در این شماره از باشگاه مدیران ضرورت‌های حل مشکلات صادرات فولاد از نگاه فعالان این صنعت بررسی شده است.

 
حمایت از صادرات فولاد در اولویت قرار گیرد | حمید‌رضا طاهری‌زاده

کشف بازارهای منطقه‌ای | سعيد رئوفي

الزامات افزایش صادرات فولاد در دوران پسا تحریم | بهادر احرامیان

تبیین اهداف درازمدت صادرات | سید رضا شهرستانی

صادرات نیازمند مشوق | سید رسول خلیفه سلطانی

- زهرا مسافر-


استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان

بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران