معاون برنامه ريزي و توسعه ذوب‌آهن اصفهان عنوان کرد

پروژه توليد ريل ملي ذوب آهن در ابتداي سال 95 به بهره برداري مي رسد

پروژه توليد ريل ملي ذوب آهن در ابتداي سال 95 به بهره برداري مي رسد

پروژه تولید ریل ملي در ذوب آهن اصفهان با وجود مشکلات فراوان از جمله نبود نقدینگی و وضعیت نامطلوب صنعت فولاد كشور در حال اجرا است و امیدواریم اولین سری از ریل ملی در ابتداي سال آينده توليد شود.

 

به گزارش استیل پدیا، مهندس يزدي زاده ضمن بيان مطلب بالا گفت: مهندس احمد صادقي مديرعامل ذوب آهن بر اتمام پروژه ريل تاكيد ويژه دارد و در حال حاضر میزان پیشرفت تولید ریل ملی در مرز 90 درصد است كه براي اتمام نياز به نقدينگي دارد.

 
عضو هيئت مديره ذوب آهن با یادآوری امضاي تفاهم‌نامه سه‌جانبه تولید ریل ملی میان سه وزارتخانه راه و شهرسازی٬ تعاون٬ کار و رفاه اجتماعی و صنعت٬ معدن و تجارت ادامه داد: چنانچه این تفاهم‌نامه بر پايه قولي كه وزير محترم راه و شهرسازي دادند تبدیل به قرارداد پیش‌فروش می‌شد کمک بزرگی به پروژه می‌کرد چراکه می‌توانست هم بخشی از نقدینگی پروژه را تأمین کند و هم موجب دلگرمی شرکت ذوب‌آهن باشد؛ البته مسئولان ریلی کشور از جمله مدیرعامل شرکت راه‌آهن فردی با رویکرد حمایت از صنعت ملی هستند و ما از این بابت دلگرمی داریم ولي نيازمند حمايت عملي ايشان بخصوص در سالي كه مقام معظم رهبري به ضرورت در پيش گيري اقتصاد مقاومتي تاكيد دارند، مي باشيم.

 
معاون برنامه‌ ریزی و توسعه شرکت ذوب‌آهن با بیان اینکه مصرف ریل کشور تا كنون در بيشترين ميزان مصرف سالانه بيش از 6۰ هزار تن نبوده است٬ یادآور شد: با توجه به اجراي برجام، امكان اجرايي نمودن برنامه توسعه خطوط ريلي كشور از 12000 كيلومتر فعلي به 25000 كيلومتر در سال 1404 ميسر خواهد شد كه راه اندازي خط توليد ريل نه تنها جوابگوي نياز داخل خواهد بود، بلكه امكان صادرات را به كشورهاي منطقه فراهم خواهد ساخت.

 

وی افزود: ذوب آهن نیاز ریلی کشور در سال ۹۵ را به طور کامل پوشش می‌دهد و از مسئولان درخواست کرد که با توجه به نیاز ارزی برای تولید ریل ملی، مبالغ در نظر گرفته شده برای واردات ریل به شرکت ذوب‌آهن پرداخت شود تا پروژه بهره‌برداری از ریل ملی تسریع شود.

 
عضو هيئت مديره ذوب آهن ادامه داد: ظرفیت اسمی شرکت ذوب‌آهن برای تولید ریل در صورتيكه محصول ديگري در نورد650 توليد نشود تا ۴۰۰ هزار تن در سال مي باشد و چنانچه ساير محصولات نيز در سبد توليد نورد 650 قرار گيرد، نيز امكان اجابت نياز فعلي كشور ممكن خواهد بود.

 

وي اظهار داشت: این محصول می‌تواند از خروج ارز از کشور جلوگیری کند و در شرایط تحریم و گران فروشی نیز قابل اتکا است و ابعاد فراوان تجاری و بازرگانی دارد که نقطه اتکایی است که قدرت چانه‌زنی را نیز افزایش می‌دهد.

 
معاون برنامه‌ ریزی و توسعه شرکت ذوب‌آهن تأکید کرد: روند پیشرفت پروژه ، روند مطلوبی است و ریل ملی در مقطع کنونی در مرحله تست سرد و راه‌اندازی است.


استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان

بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران