ظرفیت تولید فولاد کاوه جنوب به دو میلیون 400 هزار تن افزایش می یابد

ظرفیت تولید فولاد کاوه جنوب به دو میلیون 400 هزار تن افزایش می یابد

مدیرعامل شرکت فولاد کاوه جنوب کیش از تولید آهن اسفنجی با ظرفیت یک میلیون و 200 هزار تن در این شرکت خبر داد و گفت: تا سال 96 تولید این شرکت به دو میلیون و 400 هزار تن فولاد افزایش می یابد.

 

به گزارش استیل پدیا، علی دهاقین افزود: با راه اندازی فاز یک این شرکت هم اکنون فولاد کاوه جنوب سالیانه می تواند یک میلیون و 200 هزار تن آهن اسفنجی تولید کند و با تکمیل فاز دوم این واحد قرار است تولید این مجموعه فولادسازی به دو میلیون و 400 هزار تن در سال افزایش یابد.

 
وی اظهارداشت: برای راه اندازی فولاد کاوه جنوب در بندرعباس ایستگاه گاز به ظرفیت 100 هزار مترمکعب در ساعت، خط انتقال فشار قوی با بیش از 230 کیلو ولت قدرت، تامین آب شیرین از دریا روزانه به ظرفیت پنج هزار مترمکعب ساخته شده است.

 
دهاقین با اشاره به پروژه های در دست اقدام این شرکت فولادسازی در کنار خلیج فارس اظهارداشت: هم اکنون فاز دوم فولادسازی به ظرفیت یک میلیون و 200 هزار تن در سال، کندله سازی به ظرفیت پنج میلیون تن در سال، آب شیرین کن روزانه به ظرفیت 50 هزار مترمکعب، اتصال شبکه ریلی فولاد کاوه جنوب به شبکه راه آهن سراسری و احداث تصفیه خانه بزرگ در این مجموعه در دست اقدام است و هم اکنون فاز دوم این شرکت با 38 درصد پیشرفت فیزیکی، 55 درصد زیرساخت های آن برای بهره برداری آماده شده است.

 
وی تولید مستمر و پایدار، ایجاد واحدهای بالادستی و پایین دستی در تولید فولاد خام، استفاده از منابع انسانی و افزایش اشتغالزایی در مناطق محروم کشور و ایجاد زنجیره تولید کندله را از اهداف بهره برداری از شرکت فولاد کاوه جنوب کیش اعلام کرد.

 

وی با بیان اینکه تکمیل این مجتمع فولاد سازی در جنوب کشور با رعایت دقیق مسائل زیست محیطی انجام شده است، گفت: میزان آلایندگی این فولادسازی در سال 1391، 200 میلی گرم در مترمکعب بود و از سال 1392 به بعد 100 میلی گرم در مترمکعب رسید؛ در تلاش هستیم استاندارد آلایندگی آن را به 10 میلی گرم در مترمکعب کاهش دهیم که در این صورت وضعیت آن با استانداردهای روز اروپا تطبیق پیدا خواهد کرد.

 

مدیرعامل شرکت فولاد کاوه جنوب کیش اظهارداشت: میزان آلاینده های این فولاد سازی به صورت لحظه ای توسط سازمان محیط زیست کنترل می شود و هم اکنون نیز احداث تصفیه خانه های صنعتی و بهداشتی آن در حال تکمیل است به طوری که تاکنون میزان پیشرفت فیزیکی تصفیه خانه های صنعتی و بهداشتی آن به ترتیب 73 و 45 درصد رسیده است.

 
مدیر فولادسازی شرکت فولاده کاوه جنوب نیز گفت: این شرکت با یک میلیارد یورو سرمایه گذاری در بخش صنایع مادر احداث شده و همه نیازهای فولاد صایع غرب هرمزگان را با رعایت مسائل زیست محیطی تامین می کند.

 
وی با اشاره به میزان اشتغالزایی این شرکت در منطقه بندرعباس اظهارداشت: هم اکنون یک هزار و 427 نفر در این شرکت به طور مستقیم مشغول به کارند و تجهیزات پیشرفته آن نیز از کشورهای آلمان، اسپانیا و ایتالیا تامین شده است و مطابق با آخرین تکنولوژی های روز جهان محصولات این شرکت فولادسازی به بازار عرضه می شود. 


استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان

بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران