صنعت سنگ آهن توان پرداخت بهره مالکانه را ندارد

صنعت سنگ آهن توان پرداخت بهره مالکانه را ندارد

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری ملی معتقد است: در این شرایط که سنگ آهنی‌ها سود آوری ندارند باید بهره مالکانه در معادن سنگ آهن به طور کامل حذف شود. زیرا سودی وجود ندارد که سنگ آهنی ها بر مبنای آن بهره مالکانه هم بدهند.

 

به گزارش استیل پدیا، علیرضا عسگری‌ مارانی با اشاره به تعیین بهره مالکانه در بودجه سال آینده که 10 تا 20 درصد پیش‌ بینی شده و قرار است پلکانی افزایش پیدا کند، اظهار کرد: اگر درصد بهره مالکانه کاهش پیدا کند برای سنگ‌آهنی‌ها اتفاق بهتری خواهد بود اما به این معنا نیست که اخذ بهره مالکانه سیاست مناسبی است، اخذ بهره مالکانه ظلمی بود که یکباره بر معادن سنگ‌اهن وارد شد.

 

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری ملی افزود: در حال حاضر پیشنهاد بهره مالکانه دولت در بودجه سال 95 پنج درصد پایین‌تر از پیشنهاد سال گذشته است اما این پنج درصد کمکی به صنعت نخواهد کرد، در حال حاضر باتوجه به سقوط قیمت سنگ آهن جهانی کاهش پنج درصدی بهره مالکانه کمکی نمی‌کند.

 

این فعال بازار سرمایه تاکید کرد: در این شرایط که سنگ آهنی‌ها سود آوری ندارند، باید بهره مالکانه در معادن سنگ آهن به طور کامل حذف شود. زیرا سودی وجود ندارد که سنگ آهنی ها بر مبنای آن بهره مالکانه هم بدهند.

 

عسگری مارانی تاکید کرد: دولت اگر می‌خواهد صنعت معدن و سنگ آهن را نجات دهد یکی از کارهای اشتباه سال گذشته که اخذ بهره مالکانه بود را باید به طور قطع حذف کند اگر هم قصد اخذ بهره مالکانه را دارد از تمام معادن این بهره را بگیرید. از معادن فلزات رنگی، منگنز، سرب و روی چرا بهره مالکانه نمی‌گیرد؟ اگر این حق است از تمام معادن فلزی آهنی و غیر آهنی و معادن سنگ‌های تزئینی و هر معدنی که وجود دارد بهره مالکانه بگیرید. 


استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان

بازگشت به شاخه اخبار معادن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران