تقویت قیمت های مفتول صادراتی و داخلی ترکیه

تقویت قیمت های مفتول صادراتی و داخلی ترکیه

گرچه تقاضای فولاد در بازار داخلی بعد از سال نو بهبود چندانی نداشته است اما کارخانه ها و دلالان ترک پیشنهادها برای مفتول را در بازار داخلی 15 تا 30 لیره (5 تا 10 دلار) افزایش دادند دلیل عمده برای این تصمیم تضعیف لیره در برابر دلار اعلام شده است .

 

به گزارش استیل پدیا، منابع صنعتی گفتند: کارخانه های ترکیه به آرامی پیشنهادهای صادراتی را هم افزایش داده اند دلیل آن هم تثبیت قیمت های قراضه و شمش در روزهای اخیر اعلام شده است . اگرچه تقاضا در بازارهای صادراتی همچنان ضعیف است و رقابت با دیگر رقبا هم ادامه دارد .  

 

پیشنهادهای صادراتی ترک ها برای مفتول 355 تا 360 دلار FOB می باشد که در حدود 5 تا 10 دلار بیشتر از قیمت های اواخر دسامبر است . البته میزان تقاضا در بازارهای صادراتی پائین گزارش شده و ممکن است این افزایش قیمت ها قابل قبول واقع نشود و در کوتاه مدت برای خریداران راضی کننده نباشد . برخی منابع آگاه اظهار داشتند : تقاضا از سوی مصر ، رژیم اشغالگر قدس و آمریکا ثابت بوده اما تقاضا از سوی اروپا و دیگر بازارهای صادراتی بسیار پائین است .

 

بازار داخلی مفتول هم چندان تعریفی ندارد زیرا لیره تضعیف شده و این به محدودیت در بازار معاملات ترکیه انجامیده است و دلالان هم نمی خواهند حجم موجودی زیادی در زمستان داشته باشند. بهرحال پیش بینی شده اجرای پروژه های شهرسازی دولت در سه ماه دوم سال جاری میلادی تاحدی تقاضا برای میلگرد و مفتول در داخل را حمایت نماید .  

 

تعدادی از کارخانه های واقع در منطقه مرمره (قطب صنعتی ترکیه) مانند ایکداس قیمت های مفتول و میلگرد برای بازار داخلی را 20 لیره (7 دلار) افزایش دادند. افزایش قیمت  قبلی این کارخانه در تاریخ 5 دسامبر آنهم 20 لیره بوده است .   

 

قیمت های مفتول با قطر 7 تا 5 , 8 میلیمتر ایکداس در روز دوشنبه 300 , 1 تا 330 , 1 لیره تحویل درب کارخانه و 18 درصد مالیات بر ارزش افزوده بود اما قیمت دلالان  در این منطقه 20 لیره بیشتر اعلام شده است .


استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان

بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران