تثبیت قیمت های میلگرد در آسیا

تثبیت قیمت های میلگرد در آسیا

برپایه اظهارات فعالان بازار : قیمت های میلگرد معامله شده در آسیا برای سومین روز متوالی ثابت ماند زیرا رویاروئی میان خریداران و فروشندگان همچنان ادامه دارد .

 

به گزارش استیل پدیا، فاصله بین قیمت های مورد علاقه خریداران و پیشنهادهای مطرح شده از سوی چینی ها خیلی زیاد است و بعید به نظر می رسد در هفته جاری معامله ای انجام شود. میلگرد با قطر 16 تا 20 میلیمتر 245 تا 248 دلار FOB چین بود. دو دلال هنگ کنگی می گویند: تجار پیشنهاد 270 تا 280 دلار CFR هنگ کنگ معادل 260 تا 270 دلار FOB را مطرح می کنند .

 

به گفته یک وارد کننده: گرچه در اوایل هفته قیمت ها به 265 دلار  CFR افزایش یافت اما دلالان علاقه ای به سفارش با این سطوح قیمت نداشتند. خریداران در هنگ کنگ بدنبال سفارش با قیمت 250 دلار CFR هنگ کنگ هستند.

 

دیگر خریداران معتقدند: می توانند صبر کنند بنابراین تا هفته آینده شرایط بازار را رصد می کنند و آنقدر صبر می کنند تا سطوح مورد نظر خود را بیابند.

 

در سنگاپور پیشنهادها هنوز در قیمت 255 دلار CFR و یا 251 دلار FOB همراه با 12 دلار هزینه حمل با کشتی در ازاء هر تن ثابت بود. اما برخی دیگر پیشنهادها را بیش از 275 دلار CFR گزارش داده اند.

 

منبعی نزدیک به یک کارخانه گفت: فکر نمی کند قیمت ها برای خریداران جذاب باشد او تخمین زده سطوح قابل معامله 245 تا 250 دلار  FOB است . او تأیید کرده که در این هفته تعدادی پیشنهاد دریافت نموده اما هیچکدام ثابت نبوده است زیرا قیمت های چین سریع افزایش یافت .

 

خریداران خارجی به این دلیل که  قیمت های چین مجدداً بدلیل کاهش تقاضا افت خواهد داشت، دست از خرید کشیده اند .


استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان

بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران