220 هزار میلیارد ریال پروژه زیرساختی برای منطقه ویژه سرمایه گذاری می شود

220 هزار میلیارد ریال پروژه زیرساختی برای منطقه ویژه سرمایه گذاری می شود

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس اعلام کرد: به منظور اجرای طرح های زیربنایی و زیرساختی در این منطقه برای افق 1404، بیش از 220 هزار میلیارد ریال پروژه تعریف شده است.

 

به گزارش استیل پدیا، مسعود هندیان گفت: طرح های زیربنایی برای مراحل توسعه منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس (استان هرمزگان) در چشم انداز 1404 پیش بینی شده که شامل طرح های بندری جامع ، تصفیه آب و آب شیرین کن و همچنین تولید برق ( احداث نیروگاه ) است که قابل واگذاری به بخش خصوصی با برآورد سرمایه گذاری 204 هزار میلیارد ریال است.

 
وی افزود: همچنین پروژه های زیرساختی در حوزه آب رسانی، برق رسانی و گاز رسانی با منابع داخلی منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس اجرا خواهد شد که برآورد سرمایه گذاری آن 18 هزار و 556 میلیارد ریال است.

 
هندیان ادامه داد: طرح های بندری جامع شامل پنج طرحِ احداث بندرگاه نفتی منطقه ویژه، خرید، نصب و راه اندازی تجهیزات انباشت و برداشت مواد فله در انبارهای روباز،احداث اسکله تخلیه آلومینا و پل دسترسی منتهی به آن، خرید و نصب تجهیزات تخلیه و انتقال و ذخیره آلومینا و همچنین لایروبی ، استحصال زمین و احداث چهار پست اسلکه دیواره ای و احداث واگن برگردان  است.

 
وی گفت: طرح های تولید برق نیز شامل سه طرح احداث دو نیروگاه یک هزار و 200 مگاواتی در سایت شماره یک، احداث دو نیروگاه یکی هزار و 200 مگاواتی و دیگری هزار و 800 مگاواتی در سایت شماره 2 و همچنین احداث دو نیروگاه در سایت شمالی به میزان 600 و یک هزار مگاوات است.
به گفته وی طرح های تصفیه آب و آب شیرین نیز شامل طرح احداث تصفیه خانه آب و آب شیرین کن با برآورد سرمایه گذاری شش هزار میلیارد و 530 میلیون ریال است.

 
هندیان ادامه داد: میزان سرمایه گذاری برای طرح های بندری جامع و همچنین طرح های تولید برق (احداث نیروگاه) به ترتیب 13 هزار میلیارد ریال و 184 هزار میلیارد ریال برآورد شده است.

 
به گفته وی اجرای طرح های مذکور در منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس برای بخش خصوصی قابلیت سرمایه گذاری دارد ضمن اینکه اجرای برخی از طرح های مورد اشاره در این منطقه کلید خورده است.

 
منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس با پنج هزارهکتار وسعت در13کیلومتری سواحل غربی شهر بندرعباس، ماموریت هایی چون ایجاد شرایط جذب سرمایه گذاری داخلی و خارجی برای احداث واحدهای صنعتی و معدنی، طراحی، ساخت و اجرای طرح های زیربنایی در بخش های مختلف با محوریت صنایع انرژی بر از جمله فولاد و آلومینیوم را برعهده دارد.


استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان

بازگشت به شاخه اخبار معادن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران