رکود در بازار شمش وارداتی به جنوب شرق آسیا

رکود در بازار شمش وارداتی به جنوب شرق آسیا

در هفته گذشته حجم معاملات شمش وارداتی به جنوب شرق آسیا بسیار پائین بود و فعالان بازار هم بدلیل تعطیلات کریسمس خیلی زود بازار را ترک کردند . بازار راکد است و پیش بینی شده در روزهای پایانی سال همچنان راکد باقی بماند .

 

به گزارش استیل پدیا، تجار گزارش داده اند پیشنهادها برای شمش چینی درهفته گذشته محدود بود و برخی فکر می کنند دلیل آن ابهامات درباره کاهش تخفیف های صادراتی بر شمش چین می باشد .

 

منابع تجاری تایلند و اندونزی گزارش داده اند معاملات قبلی در قیمت 243 دلار CFR بسته می شده است . در اوایل ماه دسامبر یک تولید کننده نورد اهل اندونزی شمش با ضخامت 120 میلیمتری گرید Q275 را با قیمت 248 تا 249 دلار CFR سفارش داده است .

یک تاجر اهل جاکارتا گفت: میزان تقاضا و حجم فروش ها در اندونزی بسیار پائین است بعلاوه او پیش بینی کرده که در نیمه دوم ژانویه شرایط بهتر شود اما همان بهبود هم به صورت کوتاه و مقطعی خواهد بود زیرا در ماه فوریه و در اندونزی جشن سال نو لونار (Lunar) است .

 

در حالیکه شمش چینی با ضخامت 130 میلیمتر گرید Q275 در تایلند و در اواسط دسامبر 248 دلار CFR بود اما به گفته منابع تجاری تایلندی در هفته گذشته شرایط برای شمش چین چندان مساعد نبود .  

 

یک تاجر تایلندی می گوید : بازار منتظر روشن شدن شرایط تخفیف های صادراتی بر شمش چین است و فکر نمی کنم در این منطقه اوضاع بهبود یابد زیرا تقاضا خیلی ضعیف است اما شاید در سه ماهه نخست سال 2016 قیمت های شمش ثابت بماند .

 

بازار فیلیپین هم راکد است زیرا بسیاری از تجار فعال در تعطیلات بسر می برند. برای شمش وارداتی به جنوب شرق آسیا بدون تغییر و در حدود 245 تا 250 دلار CFR برآورد شده است .


استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان

بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران