آماده باش فولادسازان چین برای افزایش تولید

آماده باش فولادسازان چین برای افزایش تولید

بعد از دو سه هفته گذشته که قیمت‌ها در بازار داخلی محصولات تخت فولادی در چین به‌جای اولش بازگشته است تعدادی از کارخانه‌های این کشور قصد افزایش تولید دارند یا حتی برخی از آنها افزایش تولید خود را آغاز کرده‌اند.

 

به گزارش استیل پدیا، این تحولات در حالی در محصولات تخت فولادی چینی در حال رخ دادن است که گزارش‌ها از تقویت قیمت میلگرد صادراتی چین حکایت دارد. پیشنهاد‌های قیمت هفته گذشته میلگرد چین 8 تا 15 دلار رشد داشته و به 245 تا 265 دلار هر تن فوب رسیده است، البته هنوز معامله‌ای با این قیمت‌ها نهایی نشده است. در بازار داخلی این کشور نیز میلگرد تا 7 دلار بالا رفته است.

 

چرخه باطلی که صنعت فولاد با آن مواجه است عرضه بیش از تقاضا و کاهش قیمت‌ها است. بر این اساس برخی از فعالان بازار پیش‌بینی می‌کنند تصمیم فولاد سازان چینی برای افزایش تولید، به‌ زودی منجر به تشدید روند کاهش قیمت‌ها در بازارهای جهانی خواهد شد.

 

این پیش‌ بینی در شرایطی وجود دارد که شواهد نشان می‌دهد تولید کنندگان محصولات تخت فولادی در چین که ظرفیت تولید خود را به دلیل رکود بازار تا سقف 50 درصد کاهش داده بودند، در حال آماده شدن برای بازگرداندن سقف تولیدات خود به 100 درصد هستند.

 

این آمادگی در پی بازگشت مجدد قیمت‌های فولاد به جای اولش، کاهش شدید موجودی و افزایش علاقه برای خرید در بین خریداران در میان تولید کنندگان چینی ایجاد شده است. در این میان یک کارخانه در شمال چین نیز اعلام کرده است اگر بازگشت قیمت‌های فولاد به‌ جای اولش در ماه ژانویه ادامه یابد کارخانه‌های بیشتر و بیشتری تولید خود را افزایش خواهند داد.

 

تمام این تحولات در حالی در چین در حال رخ دادن است که قیمت محصولات فولادی معمولا در انتهای سال میلادی با رشد همراه می‌شود اما پایدار بودن آن قطعی نیست. با این وجود باید دید تصمیم اخیر فولادسازان چینی تا چه حد پایدار خواهد بود.


استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان

بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران