متال بولتن

بازار فولاد خاورمیانه از رونق افتاد

بازار فولاد خاورمیانه از رونق افتاد

بازار فولاد خاورمیانه از رونق افتاده است. از جمله این دلایل می توان استمرار عملیات نظامی عربستان سعودی در یمن و تنشی که موجب سرگردانی در بازارهای نفتی شده و آینده نامشخص پروژه های ساختمانی و زیربنایی در این منطقه را اشاره کرد.

به گزارش ماهنامه متال بولتن، دست اندرکاران بازار خاطرنشان می کنند اگر چه در حال حاضر چندین پروژه ساختمانی و زیربنایی در عربستان در دست اجراست اما پیش بینی می شود که به دلیل نبود ثبات سیاسی در این کشور اجرای آن به تاخیر افتاده و یا لغو گردد.


این شرایط شبیه وضعیت یمن است که در این کشور بیشتر تجار در شک و تردید بسر می برند . اکثر کشورهای خاورمیانه از اقتصاد نفتی بهره مند هستند که با افت شدید قیمت نفت و گاز دچار مشکلات شده اند. اگر چه قیمت های نفت در ماه مارس رو به بهبود گذاشت اما سرمایه گذاران هنوز نگران امکان کاهش ناگهانی بعدی قیمت نفت هستند.


فولادسازان خاورمیانه نیز همچنان از واردات محصولات نهایی و نیمه نهایی نامرغوب و ارزان رنج می برند. ترکیه در اواخر ژانویه گذشته اقدامات ضددامپینگی خود را علیه واردات کلاف نورد گرم از چین ، فرانسه، ژاپن، رومانی، روسیه ، اسلواکی و اکراین آغاز کرده است از آن زمان تاکنون واردات به این کشور کاهش یافته اما کاملا متوقف نشده است.

معمولا بازار فولاد در ترکیه به دلیل افت ارزش برابری لیر ترکیه در برابر دلار و یورو آرام بوده و انتخابات مجلس هم مزید بر رکود در این بازار شده است. شرکت فولاد اردن در ژانویه 2015 واحد ذوب خود را متوقف کرده و از آن زمان تاکنون به دلیل هزینه های بالای تولیدات داخلی به واردات روی آورده است.

این شرکت تولیدکننده میلگرد ساختمانی اعلام کرده است که 3.8 میلیون دلار در طول سال 2014 متضرر شده است حال آنکه سود آن در سال 2013 به رقم 303 هزار و 883 دلار رسیده بود. قبل از بستن واحد ذوب ، شرکت فولاد اردن سالانه 360 هزار تن شمش، 250 هزار تن میلگرد ساختمانی و حدود 4000 تن مفتول تولید می کرد.


استیل پدیا خبر و گزارش صنعت فولاد و فولادسازی فوق را از پایگاه خبری ایمیدرو بازتاب نموده است.

بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران