نزدیکی سنگ آهن به 50 دلار بر تن

تولید کمتر فولاد در چین

تولید کمتر فولاد در چین

کاهش تولید فولاد در چین به علت افت تقاضا، موجب پایین آمدن دوباره قیمت سنگ آهن در بورس دالیان شد.

 

به گزارش استیل پدیا، در ماه سپتامبر، تولید فولاد در استان هبئی چین، 2.5 درصد کاهش یافت و ذخایر سنگ آهن در بنادر این کشور، به حداکثر میزان خود از ماه می تاکنون رسیده است.

 
تحلیل گر CRU Group، وانگ لی (Wang Li)، معتقد است مردم در خصوص تقاضا برای فولاد تا پایان سال، بدبین هستند؛ و افت تولید فولاد، فشار مضاعفی بر قیمت سنگ آهن خواهد داشت.

 
استیل ایندکس (The Steel Index) قیمت سنگ آهن 62 درصد را در بندر تیانجین، برابر 50.80 دلار بر تن اعلام کرده است؛ داده های اطلس معدن، از کاهش 0.2 درصدی قیمت سنگ آهن، نسبت به روز جمعه (اعلام قبلی قیمت) حکایت دارد.

 
قیمت سنگ آهن 62 درصد را در بندر کینگداو، بعد از کاهش 1.14 درصدی برابر 51.03 دلار بر تن گزارش شد.

 
با افت شاخص معاملات آتی سنگ آهن نیز همراه بود؛ در بورس کالای دالیان، قیمت سنگ آهن در معاملات ماه ژانویه، پس از رسیدن به کف قیمت 4 هفته اخیر (361.50 یوآن بر تن) در نهایت با 0.3 درصد کاهش، روی سکوی 58 دلار (366.50 یوآن) بر تن ایستاد.

 
به نقل از تاجران سنگ آهن، این هفته، تمایل برای خرید محموله های سنگ آهن، محدود بوده است.

 
استیل هوم (SteelHome)، حجم ذخایر سنگ آهن را در بنادر چین، در روز 23 اکتبر، مجموعا برابر 83.95 میلیون تن گزارش کرد که از ماه می تاکنون، بیشترین رقم ثبت شده است.

 
تحلیل گر گلدمن ساکس (Goldman Sachs)، کریستین للانگ (Christian Lelong)، در شرایطی که تولیدکنندگان سنگ آهن استرالیا و برزیل، روند رشد تولیدات خود را ادامه می دهند، مصرف ظاهری فولاد در چین، در سال منتهی به سپتامبر، حدود 7 درصد افت داشته است.

 
به گفته للانگ، دیدگاه گلدمن ساکس آن است که افت قیمت ها، باید یک بار دیگر، پیام تعطیلی واحدهای تولید افزون بر نیاز را به گوش تولید کنندگان برساند.

 
در بورس آتی شانگهای، بهای معاملات ژانویه میلگرد نیز با افزایش 0.2 درصدی به بهای 1,804 یوآن بر تن رسید.


استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان

بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران