رشد قیمت به چه فاکتوری نیاز دارد؟

قدرت بی سابقه غول های سنگ آهن در تعیین قیمت

قدرت بی سابقه غول های سنگ آهن در تعیین قیمت

تولیدکنندگان بزرگ سنگ آهن در جهان، توانسته اند به قدرتی بی سابقه در تعیین قیمت سنگ آهن دست یابند.

 

به گزارش استیل پدیا، به گفته بانک مورگان استنلی (Morgan Stanley) اکنون سهم این تولیدکنندگان از بازار جهانی آنقدر رشد کرده است که می توانند با کمتر کردن تولید، قیمت ها را بالا بکشند.

 
4 تولید کننده برتر سنگ آهن، حالا با افزایش تولیدات کم هزینه و حذف رقبا از عرصه تولید، توانسته اند سهمی 75 درصدی را از تولیدات جهانی را به خود اختصاص بدهند.

 

اکنون واله برزیل می تواند سرعت پیشرفت پروژه S11D خود را کمتر کند؛ بی اچ پی بیلیتون و ریوتینتوی استرالیا نیز می توانند تولید را کم و پروژه های گسترش را به تعویق بیندازند.

 
این بانک همچنین در گزارش خود نوشت: در شرایطی که «افزایش تولید هرچه سریعتر»، استراتژی این تولیدکنندگان برای به دست آوردن سهم بیشتر از بازار صادرات، در سال های اخیر بوده است؛ این شرکت ها در بازار ضعیف امروز به استراتژی جدیدی احتیاج دارند.

 

افزایش قیمت سنگ آهن اکنون به چه فاکتوری نیاز دارد؟

 
در این شرایط بهتر است واله، ریوتینتو، بی اچ پی بیلیتون و فورتسکیو، تولید رقابتی را خاتمه داده و در زمینه تولید منطقی تر عمل کنند.تحلیل گران معتقدند: اگر تصمیم واله برای کم کردن تولید از جانب تولیدکنندگان استرالیایی نیز حمایت شود، شاهد افزایش قیمتی در بازار سنگ آهن خواهیم بود که بیش از انتظار بازار است.

 
در بندر کینگداو، بهای سنگ آهن 62 درصد در هفته گذشته 4.3 درصد کاهش یافت و در نهایت به 38.30 دلار بر هر تن رسید؛ کمترین رقم ثبت شده برای قیمت روزانه سنگ آهن در متال بولتن.

 


استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان

بازگشت به شاخه اخبار معادن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران