فرا رسیدن زمستان در چین و افت تقاضا برای فولاد

تولید فولاد چین در کف 1 سال اخیر

تولید فولاد چین در کف 1 سال اخیر

تولیدکنندگان فولاد در چین ماه گذشته اقدام به کاهش تولیدات خود کردند چراکه فرا رسیدن زمستان، تقاضا برای فولاد را کاهش داده و بهای این محصول صنعتی را باز هم کاهش داده است.

 

به گزارش استیل پدیا، در ماه نوامبر، تولید فولاد خام در چین با کاهش 1.6 درصدی به 63.32 میلیون تن متریک رسیده است؛ کمترین تولید ماهانه در سال گذشته.

 

از آغاز سال 2015 تاکنون، تولید فولاد در چین 2.2 درصد کمتر شده و به حجم 738.38 میلیون تن بالغ شده است. چین نیمی از فولاد جهان را می سازد.

 
تغییر نظام اقتصادی در چین، علت اصلی کاهش مصرف فولاد در این کشور است. کارخانه های فولاد در چین، برای حفظ موقعیت خود در رکود بازار داخلی، اقدام به افزایش صادرات کرده و از آغاز سال تاکنون 100 میلیون تن فولاد را به بازارهای بین المللی ارسال کرده است.

 
به گفته هوانگ هوویون (Huang Huiwen)، تحلیل گر شانگهای کیفکو فیوچرز (Shanghai Cifco Futures)، روند نزولی تولیدات فولاد در چین، باید ادامه یابد.

 

تقاضا نیز در وارد رکود فصلی شده است چرا که زمستان موجب کم شدن ساخت و ساز شده و برخی از کارخانه های فولاد در چین تعطیل می شوند.

 
گفتنی است در شرایطی که تولید فولاد در چین با کاهش همراه بوده است، تولیدات صنعتی این کشور در ماه نوامبر رشد غیرمنتظره ای داشت و نسبت به سال گذشته، 6.2 درصد بیشتر بود.


استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان

بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران